الماسی: نفت ایران به طرق مختلف به فروش می‌رود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران برنامه هوشمندانه و ضدتحریمی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا دارد، گفت: امروز یک بشکه نفت با برند ایران فروخته نمی‌شود اما به هر حال کار از راه‌های مختلف پیش می‌رود؛ ایران دوستانی را که در شرایط سخت امروز در کنارش ایستادند فراموش نمی کند.
سکینه الماسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت حوزه انرژی و فروش نفت ایران بیان کرد: خوشبختانه امروز شرکت ملی نفت در حال انجام کار خود است و ایران از طریق راهکارهایی نفت خود را می فروشد. یکی از اقدامات اساسی ایران رفتن به سمت فروش فرآورده‌های نفتی است که در این زمینه مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش طرح توسعه و ساخت پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه با استفاده از سرمایه مردمی را به تصویب رساند.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران یک برنامه هوشمندانه و ضدتحریمی برای مقابله با جنگ اقتصادی که دشمن علیه ما آغاز کرده است دارد. زمانی که ایران نفت خود را به فرآورده تبدیل کند به راحتی می‌تواند آن را بفروشد. امروز یک بشکه نفت با برند ایران فروخته نمی‌شود اما به هر حال کار از طریق طرق مختلف پیش می‌رود و ایران در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به ضرورت اقدام اروپایی‌ها برای تسهیل فروش نفت ایران، بیان کرد: برجام یک تعهد دو طرفه بود و صرفا ایران نباید به تعهدات خود عمل کند بلکه کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا باید در چارچوب برجام اقدامات لازم را انجام دهند. در این شرایط ایران انتظار دارد اقدامات جدی و عملی از سوی اروپا انجام شود. ایران دوستانی را که در شرایط سخت امروز در کنارش ایستادند را فراموش نمی کند.

وی افزود: ان شاءالله ایران با یاری خدا و حمایت مردم این پیچ تاریخی را نیز پشت سر خواهد گذاشت و سیاست‌ها و برنامه‌های لازم نیز اتخاذ شده است.
۹ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۳۲۱