تعیین عوارض صادراتی کالاها در اوایل هفته آینده

تعیین عوارض صادراتی کالاها در اوایل هفته آینده
معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر وضع عوارض صادراتی برای صادرات برخی از کالاها از سوی دولت، گفت: میزان عوارض صادراتی به تفکیک کالاها هم اکنون در حال انجام کار کارشناسی است و اوایل هفته آینده این عوارض تعیین تکلیف نهایی می‌شود.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی در گفتگو با مهر گفت: از بیست آبان ماه برخی از اقلام صادراتی که صادرات آنها در مقطعی ممنوع اعلام شده بود، از این فهرست خارج شد که هم اکنون این کالاها را اخذ عوارض و نیز تعرفه‌های پیش‌بینی شده پیش روی آنها، اجازه صادرات خواهند داشت.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: هم اکنون کار کارشناسی در مورد این کالاها و میزان عوارض صادراتی که قرار است بر روی آنها وضع شود، در حال انجام است که امید می‌رود اوایل هفته جاری این عوارض برای کالاهایی که در فهرست مشمولان اخذ عوارض صادراتی قرار گرفته‌اند، تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: هدف دولت رونق و توسعه صادرات غیرنفتی است و به هیچ عنوان به دنبال ایجاد موانع پیش روی صادرات نیست، چراکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از برنامه‌های راهبردی دولت در اقتصاد است. به گفته کرمانشاهی، تولیدات صادراتی که مواد اولیه و کالاهای اساسی آنها با نرخ ارز مرجع وارد شده مشمول اخذ عوارض صادراتی می شود.

۲۶ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۳۹
تعداد بازدید : ۹۴۰