اعلام پیشرفت کار در ۶ بسته نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، میزان پیشرفت کار در ۶ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش توان تولید این شرکت را اعلام کرد و گفت: در ۲ پروژه، عملیات حفاری آغاز شده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، احمد محمدی با اشاره به امضای قراردادهای مربوط به ۶ بسته نگهداشت و افزایش توان تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که بهمن‌ماه پارسال امضا شد، گفته است: از این میان، هم‌اکنون در ۲ قرارداد عملیات حفاری آغاز شده و در ۲ قرارداد کارهای آماده‌سازی استقرار دکل در حال اجراست؛ فعالیت‌های اجرایی ۲ قرارداد نیز تا پایان شهریورماه آغاز می‌شود.

وی درباره دیگر بسته‌های قراردادی این طرح عنوان کرده است: مناقصه هفت بسته دیگر نیز برگزار و برندگان آن هم مشخص شده‌اند که امیدواریم قراردادهای مربوطه تا پایان شهریورماه امضا شود.

به گفته محمدی، تکلیف همه بسته‌های قراردادی طرح توسعه ۲۸ مخزن این شرکت امسال مشخص خواهد شد.

به گزارش شانا، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بهمن‌ماه سال ۹۷، قراردادهای پروژه‌های کبود، گچساران خامی، لالی آسماری و نرگسی را به ترتیب با شرکت‌ حفاری و اکتشاف انرژی‌گستر پارس، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت پتروگوهر فراساحل کیش و شرکت حفاری دانا کیش امضا کرد و قرارداد دو پروژه منصوری آسماری و رامشیر نیز بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) امضا شد.

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که در طرح توسعه ۲۸ مخزن، انجام ۱۲۴ پروژه سطح الارضی، حفاری ۲۸۲ حلقه چاه جدید، تعمیر ۱۴۳ حلقه چاه و انجام ۱۶۵ عملیات انگیزشی بر روی چاه‌ها پیش‌بینی شده و با اجرایی شدن این طرح، ۸۰ دکل حفاری شامل ۶۰ دکل توسعه‌ای و ۲۰ دکل تعمیراتی در مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز به‌کار می‌کنند. اعتبار مورد نیاز برای توسعه این مخازن حدود ۴.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۲۴۹