انضباط اقتصادی، قاچاق کالا و ارز را کاهش می‌دهد

انضباط اقتصادی، قاچاق کالا و ارز را کاهش می‌دهد
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه مشکل اساسی در برخی از مناطق کشور که منجر به قاچاق کالا و ارز می شود، فقدان انضباط اقتصادی است، گفت: اگر مسئولان اقتصادی کشور بر روی مدیریت، کنترل و انضباط اقتصادی کار کنند، با توان بیشتری از گردنه تحریم‌ها عبور می کنیم.
فداحسین مالکی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت، درباره اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه در نواحی مرزی کشور، تصریح کرد: در این زمینه دو اقدام اساسی باید صورت گیرد که یکی جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری به کشور و دیگری ممانعت از خروج کالاهای ضروری مرتبط با معیشت مردم است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای مرزهای زمینی و دریایی است و از این لحاظ دارای موقعیتی ممتاز است، گفت: باید از این موقعیت خوب به نفع استان های مرزی و مرزنشینان استفاده کنیم که این امر در شکوفایی اقتصادی کشور تاثیر به سزایی دارد.

وی افزود: بر این اساس باید به مرز به عنوان فرصت نگریسته شود تا در شرایط کنونی تحریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت های داخلی، از این گردنه عبور کرده و تحریم ها را دور بزنیم.

مالکی یادآور شد: اگر چه مشکل اساسی در برخی از مناطق کشور فقدان انضباط اقتصادی است و اگر در برخی از موضوعات به اقتصاد کشور نظم دهیم، قاچاق کالا و ارز به حداقل می رسد و در نتیجه کیفیت محصولات داخلی بهبود یافته و رقابتی میان محصولات داخلی و خارجی ایجاد می شود.

وی درباره ورود ارز تقلبی به کشور که به اقتصاد ایران به شدت ضربه می زند، تاکید کرد: در یک مقطعی ارز تقلبی به صورت قاچاق به کشور وارد می شد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این مساله را اعلام کرد و با اقدامات به موقع، با قاچاق ارز و همچنین ورود ارز تقلبی به کشور به شدت مقابله شد.

مالکی با بیان اینکه ما از ارز قانونی که فعالان اقتصادی به کشور وارد می کنند، استقبال می کنیم، گفت: ورود ارز تقلبی و قاچاق به داخل کشور، جز ترفندهایی است که غرب ضد جمهوری اسلامی اسران اعمال می کند تا اثر تحریم ها را بیشتر کند.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: طبیعی است که مقامات و مسئولان اقتصادی کشور اگر بر روی مدیریت، کنترل و انضباط اقتصادی کار کنند با توان بیشتری می توانیم از تحریم ها گذر کنیم و اثرات آن را کاهش دهیم./

۲۶ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۴۳
انضباط اقتصادی، قاچاق کالا و ارز را کاهش می‌دهد |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۲