عراق برای توسعه ۸۰ چاه نفت در میدان مجنون با چین قرارداد بست

شرکت نفت عراق قراردادی با یک شرکت چینی برای توسعه و تکمیل ۸۰ چاه نفتی در میدان نفتی بزرگ مجنون در استان جنوبی بصره امضا کرد .
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، شرکت نفت عراق یک قرارداد با یک شرکت چینی برای توسعه و تکمیل 80 چاه نفتی در میدان نفتی بزرگ مجنون در استان جنوبی بصره امضا کرد .
وزارت نفت عراق طی بیانیه ای با ذکر جزئیات اعلام کرد:« شرکت نفت بصره یک قرارداد با شرکت مهندسی و خدمات نفتی هیلانگ چین امضا کرده تا 80 چاه نفتی را با هزینه 54 میلیون دلار تکمیل و آماده سازی کند ».
در این بیانیه از قول احسان عبدالجبار، رئیس شرکت نفت بصره آمده است که قرارداد دیگری هم بین این شرکت و شرکت حفاری عراق برای حفاری 43 چاه نفتی در میدان نفتی مجنون با هزینه احتمالی 255 میلیون دلار آمریکا بسته شده است .
این دو قرارداد در مراسمی در بصره با حضور ثامر غضبان، وزیر نفت عراق امضا شدند .
غضبان گفت امضای این دو قرار داد بخشی از طرح های شرکت نفت بصره برای افزایش تولید نفت در میدان نفتی مجنون تا 400 هزار بشکه در روز تا سال 2022 است.
مجنون یکی از غنی ترین میادین نفتی جهان است که تخمین زده می‌شود 38 میلیارد بشکه ذخایر نفتی داشته باشد .
عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق گفت دو سال پیش شرکت نفت داچ شل از قراردادی که برای توسعه میدان نفتی مجنون بسته بود به بهانه تمرکز بر تولید گاز کنار رفت .
جهاد اضافه کرد:« پس از عقب نشستن شرکت شل، وزارت نفت عراق تصمیم گرفت این میدان نفتی را با توجه به تجربه داخلی و برخی شرکت‌های دوست توسعه دهد» .
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۴۰
تعداد بازدید : ۲۴۶