ظرفیت تولیدی صنعت پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با افتتاح ۲۷ طرح پتروشیمی در حال اجرا در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید.
به گزاش روز شنبه ایرنا، بهزاد محمدی‌ در جریان بازدید از طرح پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی زنده و رو به جلوست، افزود: ظرفیت فعلی این صنعت ۶۶ میلیون تن است.

وی با بیان اینکه ارزش محصولات پتروشیمی (ارزی و ریالی) کشور از ۱۷ میلیارد دلار کنونی به مرز ۲۴ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ می‌رسد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از دیگر طرح‌های پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۴ ارزش این محصولات به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

محمدی با اشاره به اینکه ظرفیت متانول در پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل روزانه ۴۰۰ تن است، گفت: این طرح با پیشرفت خوبی که دارد در سال آینده افتتاح می‌شود و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی دارد متخصصان حرفه‌ای خود را در صورت نیاز برای کمک به اجرای طرح به آن ملحق کند.

پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل سال آینده بهره‌برداری می‌شود

استاندار اردبیل هم در این بازدید گفت: پیشرفت طرح پتروشیمی آرتا انرژی به مرز ۶۵ درصد رسیده و تست دستگاه‌ها در فاز اول امسال انجام شده است و پروژه در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبربهنامجو افزود.: این طرح در زمینی به مساحت هشت هکتار از سال ۹۶ شروع شده و هم‌اکنون در طرح احداث آن ۵۰۰ نفر اشتغال داشته و هزار نفر هم بطور غیرمستقیم در اجرای طرح همکاری دارند.

وی بیان کرد: پس از تکمیل این پروژه برای ۲۵۰ نفر شغل مستقیم و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه پتروشیمی آرتا انرژی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت، گفت: این واحد صنعتی سالانه ۱۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارد و با همکاری شرکت گاز استان اردبیل تامین خواهد شد.

پتروشیمی آرتا انرژی (بخش خصوصی) در زمینی به مساحت هشت هکتار و با صرف ۲۹۵ میلیارد تومان و ۱۱۲ میلیون یورو در حال اجراست.
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶
ایرنا |
تعداد بازدید : ۲۴۰