زنجیره ارزش پتروشیمی نباید نصف می‌شد/ فعالیت دلالان در حاشیه بورس

زنجیره ارزش پتروشیمی نباید نصف می‌شد/ فعالیت دلالان در حاشیه بورس
رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با تاکید بر لزوم بازبینی تقسیم کار در وزارتخانه‌ها، گفت: از ابتدا نباید زنجیره ارزش پتروشیمی نصف می‌شد.
محمد زیار در گفت و گو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: صنایع پایه و میانی که در وزارت نفت قرار داده شده‌اند، رشد خوب و متقارنی دارند اما صنایع پایین دست (صنایع تکمیلی) پتروشیمی که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی آن است، همگام، متقارن وهمراه با بخش بالا دست و میان دست رشد نکرده است.

 

وی دلیل عدم رشد هماهنگ صنایع تکمیلی را جدایی زنجیزه ارزش پتروشیمی از بخش بالادست و میان دست دانست و گفت: از ابتدا نباید زنجیره ارزش پتروشیمی را نصف می‌کردیم چرا که این زنجیره یک پکیج است.

 

او ادامه داد: جدایی صنایع تکمیلی از صنایع بالادست و میان دست، به صورت ریشه‌ای باعث شده که نوع کاری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود با نوع کاری که در وزارت نفت انجام می‌شود، هماهنگی خوبی نداشته باشد.

 

 

سسیتم توزیع پاسخگو نداریم

 

 

مدیر توسعه صنایع پتروشیمی با اشاره به مشکلات توزیع صنایع تکمیلی اظهار کرد: کماکان شاهدیم که تعدادی از تولیدکنندگان نمی‌توانند در سایت بهین یاب حضور داشته باشند، از سوی دیگر تعدادی از واحدهای ثبت شده، تولیدکننده نیستند بلکه کالا را می‌خرند و وارد فرآیند دلالی کرده و کالا را در حاشیه بورس به فروش می‌رسانند بنابراین ما هنوز یک سیستم توزیع پاسخگو برای کشور نداریم.

 

زیار تصریح کرد: با نگاه ریشه‌ای مشاهده می‌شود که زنجیره پتروشیمی شامل صنایع پایه پتروشیمی، صنایع میانی پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی می‌شود.

 

مدیر توسعه صنایع پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: تقسیم کار بین وزارتخانه‌ها به صورت کارشناسی نبوده است، باید تقسیم کارها در وزارتخانه‌ها بازبینی شود؛ متاسفانه مشابه چنین تقسیم کاری در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم دیده شده است.

۲۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۰:۵۷
تعداد بازدید : ۹۸۴