تولید نفت آمریکا به رغم کاهش تعداد چاههای نفت این کشور ثابت ماند

در حالی که تعداد چاه های نفت آمریکا در سال جاری ۱۴۴ حلقه کاهش یافته، تولید نفت این کشور از ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز آغاز سال میلادی جاری به ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز تا پایان هفته منتهی به ششم سپتامبر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا در این هفته 12 عدد کاهش یافت ولی شرکت های نفت آمریکا هنوز با نرخ بالایی تولید می کند.

کل تعداد چاه های نفت و گاز آمریکا در حال حاضر 786 عدد است که 169 حلقه کمتر از سال گذشته است.

طبق گزارشات رسیده، تعداد کل چاه های فعال نفتی آمریکا 5 حلقه کاهش یافته و به 733 رسیده است. تعداد چاه های فعال گاز این کشور هم 5 تا پایین آمده و به 153 رسیده است.

چاه های نفت آمریکا نسبت به سال گذشته 134 تا کمتر شده‌اند و تعداد چاههای گاز این کشور 33 حلقه کمتر از سال گذشته است. در آغاز سال میلادی جاری تعداد چاه های فعال نفت و گاز آمریکا به ترتیب 858 و 187 حلقه بود.

در آمریکا ، تولید هفتگی نفت هنوز هم در بالاترین حد است. بنابراین در حالی که تعداد چاه های نفت به تنهایی در سال جاری 144 حلقه کاهش یافته، تولید نفت این کشور از 11.7 میلیون بشکه در روز آغاز سال میلادی جاری به 12.4 میلیون بشکه در روز تا پایان هفته منتهی به ششم سپتامبر رسیده است.

قیمت نفت در روز جمعه کمی افزایش یافت چون جنگ تجاری بین آمریکا و چین تاثیر در تقابل با درگیری های خاورمیانه بین ایران و آمریکا قرار دارد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا امروز 0.09 درصد افزایش یافت و 55.14 دلار معامله شد ولی نسبت به هفته گذشته کاهش داشت. قیمت نفت خام برنت هم 0.13 درصد بالا رفت و 60.46 دلار فروخته شد.

تعداد کل چاه های کانادا هم در این هفته کاهش یافت. تعداد چاه های نفت و گاز کانادا نسبت به سال گذشته 92 حلقه پایین آمده است.
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۲۱۸