سرپرست سازمان توسعه تجارت: همه مشکلات ما ناشی از تحریم نیست

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزایش تولید را از پیش نیازهای اساسی صادرات دانست و گفت: طبیعی است که تحریم ها مشکلاتی برای اقتصاد ما ایجاد کرده است، اما معنی آن این نیست که همه مشکلات ما ناشی از تحریم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمید زادبوم، سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه لازمه رشد و توسعه اقتصادی، تحول در تولید و صادرات است، اظهار داشت: وجود زیرساخت های تولید، پایه و اساس ارتقای صادرات و ارز آوری است.

زادبوم افزود: توسعه صادرات نه تنها برای ما، بلکه برای همه کشورها مهم است، اما برای کشور ما که وابسته به صادرات نفت خام هستیم، این موضوع دارای اهمیت ویژه است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت توسعه صادرات غیرنفتی را نیاز انکار ناپذیر کشور برای توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: همواره تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته که نشان دهنده توجه نظام به توسعه صادرات غیر نفتی است.

زادبوم گفت: در شرایط جنگ اقتصادی فعلی، ما به نگاه و فکر جدیدی در زمینه صادرات غیر نفتی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: طبیعی است که تحریم ها مشکلاتی برای اقتصاد ما ایجاد کرده است، اما معنی آن این نیست که همه مشکلات ما ناشی از تحریم است.

زادبوم افزود: بخشی از مشکلات ما ساختاری است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند منسوب کردن همه مشکلات به تحریم کار درستی نیست.

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به شرایط موجود هنر ما این است که برنامه هایی طراحی کنیم که راه های جدید و بازارهای جدید و ویژه ای بیابیم.

وی افزود: ما در سازمان توسعه تجارت طرح هایی تهیه کردیم که در آنها کشورهای همسایه به عنوان بازارهای هدف مد نظر قرار گرفتند تا تسهیلات و حمایت هایی که می شود روی این بازارهای هدف و خاص متمرکز شود.

زادبوم تصریح کرد: البته در این طرح ها، بازارهای کشورهای همسایه در اولویت بودند و این امر به آن معنی نبود که کشورهایی مانند اندونزی و مالزی که می توانند بازار خوبی برای برخی از محصولات ما باشند، نمی توانند مقصد صادرات باشند، بلکه اینگونه کشورها و سایر کشورهای در حال توسعه به عنوان اولویت دوم مورد توجه قرار گرفتند.
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۲۲۰