تولید روزانه ۱۴ عضو اوپک روزانه ۱۳۶ هزار بشکه افزایش یافت

تولید نفت‌خام ۱۴ عضو اوپک بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه اوت (مرداد - شهریور) روزانه ۱۳۶ بشکه افزایش یافت و به ۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار بشکه در روز رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شانا، ۱۴ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، در ماه اوت ۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار بشکه نفت تولید کردند که این رقم نسبت به ۲۹ میلیون و ۶۰۵ هزار بشکه ماه ژوئیه، ۱۳۶ هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.

عربستان با تولید ۹ میلیون و ۸۰۵ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۷۹ و امارات با ۳ میلیون و ۸۵ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، عربستان، نیجریه و عراق با ۱۱۸ هزار، ۸۶ هزار و ۴۳ هزار بشکه بیشترین افزایش تولید را در ماه اوت به خود اختصاص دادند.

کاهش بیش از ۴ دلاری قیمت نفت‌خام سنگین ایران

تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین‌ حاکی از آن است که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه چهار دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، میانگین هر بشکه نفت‌خام سنگین ایران در ماه اوت، ۵۷ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه بوده، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه ۶۲ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه ثبت شده است.

میانگین هر بشکه قیمت نفت‌خام سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۲ دلار و ۴۶ سنت بوده است.
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۲۴۶