اسدالله عسگراولادی مطرح کرد: مکانیزم مبادله ارز صادرکنندگان نرخ ارز صادراتی توافقی است

اسدالله عسگراولادی مطرح کرد: مکانیزم مبادله ارز صادرکنندگان نرخ ارز صادراتی توافقی است
اسدالله عسگراولادی گفت: نرخ ارز صادراتی در مرکز مبادلات به صورت روزانه توافق می‌شود.
اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در خصوص نرخ ارز صادرکنندگان این نرخ باید بر اساس توافق بین صادرکننده و واردکننده به صورت روزانه تعیین شود.

وی افزود: مکانیزم کار به این صورت است که صادرکننده به دلیل تحریم‌ها نمی تواند ارز خود را بیاورد لذا ارزش در خارج از کشور و در بانکی مانده است در نتیجه واردکننده‌ای که در آن کشور می‌خواهد کالایی وارد کند با صادرکننده توافق می‌شود تا از این طریق ارز خود را تأمین کند.

عسگراولادی گفت: صادرکنندگان نمی توانند در مرکز مبادلات ارزی ، ارزی را عرضه کنند تنها عرضه کننده ارز در این مرکز دولت است که از سه منبع پتروشیمی، نفت و ذخیره ارزی می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی درباره اعلام آمادگی باراک اوباما برای مذاکره با ایران گفت: اوباما در نخستین نشست خبری خود گفت ما آماده گفت و گو هستیم، اما شرطی نگذاشت. ما هم باید مسائلمان حل شود و بلاشرط و در شرایط مساوی گفت وگو بکنیم. گفت و گو از جنس فیل و چکش به درد ما نمی خورد باید شرایط مساوی لحاظ شود.

وی تأکید کرد: با مسائل سیاسی که در منطقه به وجود آمده است ما در داخل کشور نیازمند وحدت کامل هستیم و همه باید بدانیم که در یک قایق نشسته‌ایم.

عسگراولادی در خصوص تنظیم بازار ارز گفت: روزانه 170 میلیون دلار ارز برای واردات نیاز داریم که اگر مرکز مبادلات این ارز را تأمین کند بازار ارز آرام می‌شود.

۲۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۰:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۰۰۸