تمام بنزین توزیعی در کلانشهر تهران دارای گوگرد زیر ۵۰ ppm است

شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران می گوید تمام بنزین توزیعی در کلانشهر تهران دارای استاندارد یورو ۴ بوده و گوگرد آن زیر ۵۰ ppm است.
به گزارش «انرژی امروز» شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در اطلاعیه ای اخبار مربوط به درصد بالای گوگرد در بنزین توزیعی در کلاشهرها را تکذیب کرده است.

در اطلاعیه این شرکت آمده است:

پیرو اخبار کذب منتشر شده طی روزهای اخیر در برخی رسانه‌های کشور، روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع هموطنان می رساند؛ تمام بنزین توزیعی در کلانشهر تهران دارای استاندارد یورو ۴ بوده و گوگرد آن زیر ۵۰ ppm است.



لازم به ذکر است که مطابق با قانون، تنها مرجع صاحب صلاحیت در ارزیابی انطباق فرآورده توزیعی با استاندارد مورد نظر، سازمان ملی استاندارد و یا نهادهای مورد تایید آن است؛ چگونگی انجام نمونه‌گیری، روش آزمون و مابقی جزئیات مربوط به آزمایش نمونه‌های بنزین امری تخصصی است؛ بنابراین اظهار نظر سایر نهادها فاقد صلاحیت می باشد.



آخرین گزارش سازمان ملی استاندارد، میانگین گوگرد بنزین توزیعی در سطح کلانشهر تهران را زیر ۵۰ پی پی ام نشان می دهد؛ لذا ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌های کشور نسبت به میزان گوگرد بالا در هوای تهران به طور کامل رد می شود.



گفتنی است انتشار این‌گونه اخبار کذب و بدون منبع مشخص مصداق تشویش اذهان عمومی محسوب می شود، بنابراین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیگیری منابع این خبرسازی در مراجع قضایی را حق خود دانسته و نتیجه آن را از طریق رسانه ها به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رساند.
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۳۰۱