نسل جدید کارت های هوشمند سوخت چه امکاناتی دارند

نسل جدید کارت های هوشمند سوخت چه امکاناتی دارند
معاون فنی سامانه هوشمند سوخت با تشریح قابلیت های نسل جدید کارت های هوشمند بنزین افزود: کارت های هوشمند نسل جدید کاربری چند منظوره داشته و امکان استفاده از آن به عنوان هاب ارائه دهنده خدمات مالی الکترونیک نیز وجود دارد.

شهرام رضایی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر با تشریح قابلیت های به روز شده در نسل جدید کارت های هوشمند سوخت گفت: کارت های هوشمند جدید به مرور زمان و بر پایه نیاز شخصی افراد جایگزین کارت های قبلی می شود و به هیچ وجه نیازی به تعویض اجباری کارت های قدیمی نیست.

وی تصریح کرد: در صورت سوختن و یا مفقودی کارت های هوشمند قدیمی، کارت هوشمند نسل جدید برای افراد صادر خواهد شد.

رضایی درباره بومی سازی نرم افزارهای کارت های هوشمند سوخت در داخل کشور گفت: در گذشته مجبور بودیم این کارت ها را از یک شرکت خارجی تامین کنیم که با تولید آن در داخل کشور، انحصار تولید این کارت ها شکسته شد و امروزه این کارت ها با یک سوم قیمت قبلی در داخل کشور تولید و تامین می شود.

وی تاکید کرد: تاکنون 100 هزار کارت هوشمند سوخت جدید تولید شده است و با رونمایی و صدور مجوز توزیع توسط وزیر نفت، توزیع آن بین مردم آغاز شده است.

کارت های هوشمند نسل جدید با سیستم های امنیتی پیشرفته تر

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های جدید درباره امنیت کارت های هوشمند سوخت نسل جدید در مقایسه با کارت های قدیمی گفت: کارت های قدیمی نیز امنیت کامل داشتند، اما قابلیت های امنیتی کارت های جدید بیشتر بوده و در نتیجه امنیت این کارت ها بیشتر است.

رضایی با اشاره به این که تکنولوژی کارت های هوشمند قدیمی مربوط به پنج سال گذشته است، تاکید کرد: در حوزه خدمات آی تی باید دائما به روز شد و خوشبختانه کارت های جدید بر اساس فناوری های متن باز و جاوا تولید شده است که دارای امنیت بیشتری است.

آمادگی سامانه هوشمند سوخت برای همکاری با شبکه بانک در زمینه پرداخت الکترونیک

مدیر فنی سامانه هوشمند سوخت با اشاره به این که تاکنون امکان پرداخت الکترونیک وجه سوخت تنها از طریق درگاه ها بانک ملت امکان پذیر است، گفت: امکان مشارکت بانک های متعدد در زمینه پرداخت وجه الکترونیک سوخت در کارت های هوشمند نسل جدید تعبیه شده است و ما در این زمینه آمادگی کامل داریم.

شهرام رضایی با اشاره به این که مذاکراتی با برخی بانک ها نظیر بانک ملی و سپه در این زمینه انجام شده است، افزود: از یک سال پیش مذاکرات ما با بانک مرکزی آغاز شده است و مشخصات کارت های هوشمند سوخت نسل جدید به آن ها اعلام شده است تا بانک مرکزی به عنوان یک هاب عمل کرده و بانک های دیگر را در این خدمت مشارکت کنند.

خرید در مراکز خدماتی از طریق کارت های هوشمند سوخت جدید

رضایی با تاکید بر وجود امکانات خرید در مراکز خدماتی و فروشگاهی بر روی کارت های هوشمند سوخت جدید گفت: امکانات مورد نیاز روی کارت های جدید تعبیه شده است که در صورت علاقمندی سازمان ها و مراکز خدماتی این امکان برای مشتریان فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای مثال این طرح به عنوان پایلوت در متروی تهران اجرایی شده است که در صورت اعلام آمادگی شهرداری، مسافران می توانند با کارت هوشمند سوختی که در جیب آن ها قرار دارد از گیت های مترو عبور کرده و وجه سفر خود را بپردازند.

امکان اتصال کارت های هوشمند سوخت جدید به شبکه بانکی

شهرام رضایی اتصال کارت های هوشمند سوخت به شبکه بانکی را از دیگر قابلیت های کارت های جدید عنوان کرد و افزود: با تعبیه نوار مغناطیسی در پشت کارت، امکان استفاده این کارت های در دستگاه های ای تی ام بانک ها وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این زمینه نیز از یکسال گذشته با بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده است که در صورت بستن قرارداد با بانک ها، کارت های جدید به حساب مشتریان متصل خواهد شد.

توجه ویژه به سیستم های وفاداری مشتری در کارت های سوخت جدید

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره توجه ویژه به سیستم های وفاداری مشتری در طراحی کارت های سوخت جدید گفت: در نسل قدیم کارت های هوشمند سوخت قدیمی، از طریق پرداخت سوخت درآمدی برای جایگاه دار ایجاد نمی شود، بلکه فقط از طریق پرداخت الکترونیک، در پرداخت هزینه سوخت دریافتی در جایگاه ها تسهیل سازی شد.

شهرام رضایی با اشاره به این که سیستم های وفاداری به مشتری یکی از سیستم های مطرح در دنیا است، افزود: بر پایه این سیستم با در نظر گرفتن سیاست های تشویقی مشتری ترغیب به استفاده بیشتر از خدمات شما می شود.

وی افزود: برای مثال از طریق این سیستم، جایگاه داران می توانند با بستن قرادادهائی با مراکز خدماتی نظیر فروشگاه ها، رستوران ها و دیگر مراکز خدماتی، دارندگان کارت هوشمند سوخت را برای مراجعه به یک پمپ بنزین ترغیب کنند و بر این اساس مشتری تشویق می شود تا به ازای دریافت خدمات رایگان و یا تخفیفات، برای همیشه به یک پمپ بنزین رجوع کند.

رضایی مزایای این سیستم را توزیع مناسب بار جایگاه ها، افزایش درآمد جایگاه داران، استفاده از خدمات جایگاه های سوخت در ساعات خلوت تر و دریافت خدمات برای دارندگان کارت سوخت و تبلیغات مناسب برای ارائه دهندگان خدمات دانست.

وی تاکید کرد: امکان ارائه این خدمات در کارت های جدید تعبیه شده است و هر زمان که قراردادی با سازمان ها در این زمینه منعقد شود، این امکان به صورت اتوماتیک از روی پوزهای درگاه روی تمامی کارت ها فعال شده و نیاز به جمع آوری کارت های توزیع شده نیست.

مراقبت صحیح رمز افزایش طول عمر کارت های هوشمند سوخت

رضایی درباره محدودیت های موجود در استفاده از کارت های هوشمند سوخت جدید گفت: کارت های جدید و کارت های قبلی تاریخ مصرف نداشته و تنها تعداد استفاده ای روی آن ها تعبیه شده است که این تعداد نیز بسیار بالا بوده و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از کارت ها وجود ندارد.

وی با اشاره به این که در صورت خرابی یا مفقود شدن کارت های هوشمند سوخت قدیمی کارت هوشمند سوخت جدید صادر خواهد شد، گفت: دارندگان کارت هوشمند سوخت می توانند با استفاده صحیح از کارت ها عمر آن را افزایش دهند.

شهرام رضایی افزود: نگه داشتن کارت در کیفی که آن را از خم شدن و نیز رطوبت حفظ کند، مراقبت از کارت در زمان سوختگیری برای جلوگیری از پاشش بنزین و تمیز کردن کارت ها هر چند وقت یکبار از طریق کمی الکل از جمله روش های مراقبت صحیح از کارت های هوشمند سوخت است.

هزینه صدور کارت جدید سوخت کمتر از هزینه تمام شده تولید است

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت درباره قیمت کارت های هوشمند سوخت جدید گفت: هزینه دریافت کارت های هوشمند سوخت جدید 10 هزار تومان است که این رقم کمتر از هزینه تمام شده تولید این کارت هاست.

وی تصریح کرد: تولید کارت ها هزینه های دیگری نظیر پاکت کردن و شخصی سازی کارت ها دارد که سعی کرده ایم در چند سال گذشته با وجود افزایش قیمت، این رقم را ثابت نگه داریم.

رضایی درباره نحوه ایجاد انگیزه در دارندگان کارت هوشمند سوخت برای دریافت کارت های جدید گفت: وزارت نفت در طراحی کارت های جدید خود را متعهد به ارائه خدمات و سرویس های جدید در کارت های جدید دانسته است و این امر برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سودآوری نخواهد داشت و تنها بانک ها و سازمان هایی که می خواهند از این طریق خدمات دهی کنند، می توانند با در نظرگرفتن سیاست های تشویقی و معرفی این خدمات، مردم را به دریافت کارت های هوشمند سوخت جدید ترغیب کنند.

وزارت نفت پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی در سطح کشور

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که وزارت نفت در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی از طریق کارت های هوشمند سوخت پیشرو بوده است، افزود: در پنج سال گذشته، وزارت نفت اولین سازمانی بود که برای اولین بار در کشور با توزیع حدود 15 میلیون کارت هوشمند سوخت خدمات الکترونیکی را به دورافتاده ترین روستاهای کشور برد.

رضایی با تاکید بر این که امروزه حدود 24 میلیون کارت هوشمند سوخت در کشور صادر شده است، افزود: سازمان ها و موسسات دیگر می توانند از تجارب وزارت نفت در این زمینه بهره ببرند.

۲۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۱:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۰۹۰