برگزاری رزمایش مدیریت بحران در شرکت گاز البرز

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از برگزاری رزمایش سطح A در ایستگاه تقلیل فشار گاز شماره یک این استان خبرداد و گفت: آمادگی‌ در شرایط اضطراری، در سایه تمرین و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی فراهم می‌شود.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی‌نژاد در حاشیه اجرای رزمایش سطح A شرکت گاز استان البرز که با حضور مقام‌های استانی برگزار شد، گفت: این رزمایش با هدف آماده‌سازی هر چه بیشتر سازمان‌های مرتبط با بحران و پدافند غیرعامل، برای مقابله با شرایط بحران احتمالی، قطعی و افت فشار گاز و ارزیابی میزان آمادگی نیروهای عملیاتی و امدادی، در ایستگاه CGS شماره یک شرکت گاز استان البرز برگزار شد.

وی با بیان اینکه سه اصل آمادگی‌های قبل از بحران، حین بحران و پس از بحران در شرایط اضطراری مهم هستند، اظهار کرد: زمانی می‌توان برای مدیریت شرایط اضطراری اظهار آمادگی کرد که همه افراد سازمان نسبت به انجام اقدام‌های ضروری در شرایط پیش، حین و پس از بحران آگاهی و آمادگی کافی داشته باشند و این موضوع محقق نخواهد شد مگر در سایه تمرین و استفاده از سرمایه اجتماعی تا در این صورت بتوانیم به بهره‌وری عینیت ببخشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، نظام‌نامه مدیریت بحران در زمره نخستین کارهایی بود که پس از تشکیل شرکت در دستور کار قرار گرفت تا اقدام‌های پیش، حین و پس از بحران به صورت مستند تدوین شود و برگزاری مانور مدیریت بحران نیز حاصل همین نظام‌نامه است.

برگزاری ۱۰۰ مانور مقابله با حوادث در استان البرز

علی درویش‌پور، معاون عمرانی استاندار البرز نیز در حاشیه برگزاری مانور مدیریت بحران اظهار کرد: بررسی نیازها و امکان‌سنجی را نباید به زمان وقوع حوادث موکول کرد، زیرا سبب بیشتر شدن مشکلات می‌شود.

وی با بیان اینکه تکرار حوادث و بلایای طبیعی در دنیا اجتناب‌ناپذیر، اما کاهش خسارات این حوادث قابل کنترل است، ادامه داد: پارسال در استان البرز حدود ۱۰۰ رزمایش مقابله با حوادث برگزار شد، امسال هم برگزاری بیش از ۳۳ مانور در اداره کل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به تایید رسیده که از این تعداد تاکنون ۶ رزمایش اجرا شده است.
۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۲۲۶