طرح پژوهشی مطالعه سولفید هیدروژن مخزن آسماری اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اجرایی شدن طرح پژوهشی سولفید هیدروژن مخزن آسماری میدان مارون با همکاری مراکز پژوهشی داخلی خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، احمد محمدی با تاکید بر اهمیت موضوع پژوهش و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت نفت، گفت: امسال ۲۵ طرح پژوهشی در نفت تعریف شده است که از این میان یک طرح با موضوع مطالعه علت ترش شدن نفت مخزن آسماری میدان مارون مربوط به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

وی افزود: مسئله آمیختگی نفت مخزن آسماری میدان مارون به سولفید هیدروژن از دیرباز جزو دغدغه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بوده است و در این زمینه اقدام‌هایی برای بررسی این مسئله انجام شده و امیدواریم با انجام این طرح پژوهشی بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

محمدی اظهار امیدواری کرد که بتوان امسال با همکاری مراکز پژوهشی داخلی اجرای این طرح پژوهشی را اجرایی کرد.

شایان ذکر است پیش از این ابراهیم طالقانی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از اجرای ۲۵ پروژه کلان پژوهشی جدید در برنامه ششم توسعه خبر داده و گفته بود: مجموع پروژه‌های پژوهشی تعریف‌شده در برنامه ششم توسعه، ۲۵ کلان پروژه است. هر کدام از این کلان پروژه‌ها خود مشتمل بر چند ریزپروژه است که با تامین اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی، ۷ میلیون دلاری و ۱۱ میلیون یورویی اجرایی می‌شود.

به گفته طالقانی، با توجه به محدودیت منابع مالی، تلاش‌شده تا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این پروژه‌های پژوهشی در طول سال جاری و سال آینده به‌تدریج وارد مرحله اجرا شود. گفتنی است بر اساس برنامه ششم توسعه، شرکت‌ها موظف هستند یک درصد از بودجه عملیاتی خود را به هزینه‌های فناوارنه اختصاص دهند.
۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۲۰۵