ملی حفاری با شرکت‌های اکتشاف و تولید داخلی در قالب کنسرسیوم مشارکت می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در قالب کنسرسیوم با دیگر شرکت‌های E&P داخلی در همه مناقصه‌های برگزار شده مشارکت دارد و بخش‌های تامین دکل و خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها از سوی این شرکت ارائه خواهد شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیدعبدالله موسوی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شرکت ملی حفاری ایران، گفت: در این راستا ۱۰۰ درصد توان مجموعه در بخش‌های خدمات فنی و حفاری به کارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ملی حفاری در نیمه نخست امسال موفق به حفاری و تکمیل ۶۵ حلقه چاه‌های نفت و گاز توسعه‌ای/ توصیفی، اکتشافی و تعمیری شده است، گفت: ۴۸ حلقه از این چاه‌ها شامل ۱۷ حلقه توسعه‌ای و ۳۱ حلقه تعمیری در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بوده است.

موسوی گفت: شرکت ملی حفاری ایران به موازات اجرای تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌های حفاری و ارائه خدمات یکپارچه جانبی به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت نفت فلات قاره ایران، شتاب بخشی در انجام پروژه‌های تعریف شده در حوزه شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت نفت و گاز پارس و دیگر شرکت‌های طرف قرارداد را در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تحقق نزدیک به ۸۰ هزار متر حفاری چاه‌های نفت و گاز در ۶ ماه نخست امسال، به حفاری و تکمیل دو حلقه چاه در شرکت نفت مناطق مرکزی، ۶ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، سه حلقه در شرکت متن، پنج حلقه در قالب پروژه‌ای و یک حلقه چاه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در مدت پیش گفته اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این شرکت در مناقصه‌های مربوط به پروژه‌های حفظ، نگهداشت و افزایش تولید که از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود، حضور رقابتی داشته و اجرای دو پروژه میدان محور در میادین نفتی گچساران و نفت‌شهر به ملی حفاری واگذار شده است که هم اینک عملیات اجرایی آنها با اختصاص دو دکل حفاری در دست اجراست.

موسوی افزود: در همین زمینه این شرکت در قالب کنسرسیوم با دیگر شرکت‌های E&P داخلی در همه مناقصه‌های برگزار شده مشارکت دارد و بخش‌های تامین دکل و خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها از سوی این شرکت ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اهتمام به موضوع درآمدزایی را از فصل‌های مهم در تحقق اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و کلان شرکت عنوان کرد و با اشاره به برنامه‌های روزآمدسازی دستگاه‌های حفاری و تجهیزات فنی و مهندسی مرتبط با خدمات متنوع جانبی، از جابه‌جایی دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی به عسلویه برای تعمیرات بارج آن و به کارگیری در حوزه عملیاتی خلیج فارس خبر داد.
۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۲۱۷