آمادگی شرکت پژوهش و فناوری برای تولید گریدهای مورد نیاز شرکت های پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نمایشگاه ایران پلاست را محلی برای تبادل اطلاعات شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی دانست و گفت: در این نمایشگاه مذاکرات مختلفی انجام دادیم که امیداست نقطه شروعی برای قراردادهای جدیدباشد.
علی پژوهان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به امضای قرارداد توسعه فناوری پلی اتیلن ترفتالات میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی شهیدتندگویان گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی سخت افزار و دانش هایی در زمینه پت دارد.

وی با بیان اینکه تولید گریدهای جدید و یا تغییر در گریدهای توایدی پتروشیمی تندگویان نیازمند انجام تست است، افزود: قراردادی که بین دو مجموعه بسته شده به این شکل است که ما در واحد دموی شرکت دیتای لازم و شرایط تولید را استخراج می کنیم و در ادامه این شرایط در پلنت صنعتی محصول جدید تولید و عرضه می شود.

پژوهان ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که تولید یک محصول در صنعت پتروشیمی سبب می شود که پایین دست آن هم به شدت توسعه پیدا کند.

وی در مورد قراردادی که در زمینه پلی اتین با شرکت پتروشیمی تبریز منعقد شد نیز گفت: شرکت پژوهش وفناوری 15 سال است که روی این موضوع کار کرده و دانش فنی آن از فاز مطالعاتی، آزمایشگاهی، دموپلنت، شرایط تولید و نحوه تولید استخراج شده است.

پژوهان با اشاره به لایسنسی که شرکت پژوهش و فناوری به پتروشیمی تبریز می دهد، تصریح کرد: در کنار این لایسنس اسناد مهندسی فرآیندی و اسناد مهندسی پایه ارایه می شود و پتروشیمی تبریز با لایسنس داخلی در ادامه اقدام به اجرای یک پلنت صنعتی می کنند.

وی نمایشگاه ایران پلاست را محلی برای تبادل اطلاعات میان شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی دانست و گفت: در این نمایشگاه مذاکرات مختلفی انجام دادیم که امیدوارم نقطه شروعی باشد که ما قراردادهای جدید در واگذاری دانش فنی ها داشته باشیم.

پژوهان تاکید کرد: مهمترین کمک شرکت پژوهش و فناوری به صنایع پایین دست تولید گریدهای مورد نیاز آنهاست و این مجموعه امکانات سخت افزاری و آزمایشگاهی کاملی دارد و می توانیم این امکانات را در اختیار صنایع تکمیلی قرار دهیم.
۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۳۰۳