انتقادهای تند صادرکنندگان فرآورده‌ نفتی از سیاست‌های نفتی دولت؛

چه کسی مانع راه‌اندازی «رگولاتور» در صنعت پالایش نفت می‌شود؟/ یمن به عربستان حمله کرد، قیمت خوراک پائین‌دستی نفت را یک‌شبه گران کردند



💎 به گزارش خبرنگار انرژی نیوز، «سید حمید حسینی» سخنگوی اتحادیه صادرکنندکان فرآورده‌های نفتی ایران امروز در جمع خبرنگاران، گفت:

💎 چه کسی مانع تاسیس «رگولاتور» در صنعت پالایش نفت کشور شده است؟ مانع تاسیس این نهاد می‌شوند زیرا اختیارات خیلی‌ها را کاهش می‌‌دهد و برای مانع تراشی در تاسیس این نهاد با مواضع غیرمنطقی فرار رو به جلو می‌کنند.

💎 فرمول قیمت گذاری فروش خوراک نفت خام به پالایشگاه‌ها ابهام دارد و شرکت ملی نفت به یک باره در آستانه مجامع سالانه قیمت گذاری را نه بر اساس فروش در بندعباس بلکه در نشریات اعلام می‌کند و پالایشگاه ها از همین فضای مبهم و غیرشفاف قیمت‌گذاری خوراک عملا افزایش احتمالی هزینه‌ها را به صنایع پائین دستی نفت تحمیل می‌کنند.

💎 همزمان با حمله به تاسیسات نفت عربستان و جهش قیمت نفت به سطح 68 تا 70 دلار، قیمت خوراک «وکیوم باتوم» 43 درصد، «لوبکات» 41 درصد و «ایزوسایکل» بیش از 40 درصد افزایش یافت اما امروز که قیمت نفت به 60 دلار عقب نشینی کرده خبری از کاهش قیمت خوراک صنایع پائین دستی نفت در کشور نیست.

💎 شورای رقابت مکاتبات و نامه نگاری تاسیس نهاد «رگولاتوری» را آغاز کرده و حتی با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه داشته اما بیم آن را داریم برخی‌ها با مکاتبه با دیوان عدالت اداری و ارائه اطلاعات غلط آن را دوباره هوا کنند.

💎 با این قیمت‌گذاری فرمایشی و سفارشی خوراک، بازار قیر ترکیه را دودستی تقدیم عراق کرده‌ایم و عملا پائین دستی نفت را با این فرمول و نحوه قیمت‌گذاری‌ها «خلع سلاح» کرده‌اند.
۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۰
انرژی نیوز |
تعداد بازدید : ۲۶۳