بختیار: کمیسیون انرژی موضوع آلایندگی بنزین مصرفی در پایتخت را دنبال می‌کند

یک عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی تاکید کرد که کمیسیون انرژی قطعا موضوع افزایش غلظت گوگرد در بنزین مصرفی پایتخت را دنبال می‌کند تا اگر در پالایشگاهی بنزین تولیدی با استانداردهای کیفی و زیست محیطی فاصله گرفته است، علت آن روشن شود.
علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره افزایش غلظت گوگرد در هوای تهران، بیان کرد: بحث استاندارد نبودن بنزین در کلانشهرها در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ به اوج خود رسید. در این سال ها بنزین پتروشیمی ها باعث افزایش آلایندگی در کلانشهرها شده بود و به همین دلیل سرانه هوای پاک در کلانشهرها کاهش قابل ملاحظه ای یافته بود.

وی در ادامه اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در مجلس دهم، ارتقای کیفیت بنزین و تولید بنزین حداقل با استاندارد یورو ۴ و حرکت به سمت تولید بنزین با استاندار یورو ۵ در اولویت قرار گرفت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: امروز ما به تولید بنزین با استانداردهای یورو ۴ و ۵ دست یافته ایم و میزان سولفور، بنزن و گوگرد بنزین های تولید شده مطابق با استانداردهای یورو ۴ و ۵ است. بنزین های تولید امروز دارای استانداردهای کیفی و زیست محیطی است و اگر اشکالی وجود داشته باشد مربوط به یک نقطه است.

این عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی در پایان تاکید کرد: با راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس سطح کیفی بنزین تولیدی در کشور افزایش پیدا کرده است. کمیسیون انرژی قطعا این موضوع را دنبال می کند تا اگر در پالایشگاهی بنزین تولیدی با استانداردهای کیفی و زیست محیطی فاصله دارد، علت آن روشن شود. بنزین های مصرفی باید حداقل دارای استاندارد یورو ۴ باشند.
۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۵۳
تعداد بازدید : ۳۱۶