واکنش شرکت پالایش میعانات گازی آدیش جنوبی به یک گزارش

شرکت پالایش میعانات گازی آدیش جنوبی در واکنش به انتشار گزارشی درباره واردات کالای مشابه داخلی در صنعت نفت، توضیحاتی به خبرگزاری فارس ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت پالایش میعانات گازی آدیش جنوبی در واکنش به انتشار گزارش این خبرگزاری با عنوان «واردات کالای مشابه داخلی در صنعت نفت/ وقتی صندوق توسعه ملی دور زده می‌شود+سند» در تاریخ 6 مهرماه، توضیحاتی ارسال کرده که متن کامل آن در ادامه آمده است:

این شرکت از شرکت های فعال طرح پالایشی سیراف است که از طریق بانک صنعت و معدن از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده می نماید.

وزارت صمت طی نامه شماره 60/238355 مورخ 95/11/05 (تصویر پیوست) کل ارزبری این طرح را 326.6 میلیون دلار و سهم ساخت داخل آنرا 194 میلیون دلار اعلام نمود.

علی رغم اعلام وزارت صمت مبنی بر 326.6 میلیون دلار ارزبری طرح این شرکت طی نامه 12/96/307/ص/آد مورخ 96/03/16 (تصویر پیوست) با توجه به تاکید صندوق توسعه ملی که برای ساخت داخل فقط برای واردات مواد اولیه و قطعات نیم ساخته تامین ارز می نماید، اعلام نمود با 254.3 میلیون دلار و از طریق تامین مالی توسط سهامداران، مسئولیت اجرای پروژه را پذیرفته است. یعنی قبول نمود با 72 میلیون دلار کمتر از آنچه وزارت صمت اعلام نموده بود، پروژه را به اتمام می رساند، این موید اینست که این شرکت دقیقا در جهت منافع ملی، حاضر به صرفه جویی ارزی بالغ بر 20 درصد گردیده است. در حالیکه می توانست بدون قبول مسئولیت اصرار بر دریافت 326.6 میلیون دلار نماید!

این پروژه تاکنون بیش از 60 میلیون دلار به صنایع داخلی سفارش داده است و هیچ خریدی از شرکت های خارجی از محل اعتبار اسنادی موصوف نداشته است و بهتر بود آن دبیر محترم قبل از اینکه مطلبی به این صورت منتشر نماید از بانک صنعت و معدن سوال می کرد که از محل این اعتبار اسنادی آیا برای خرید شیرهای کنترلی از خارج کشور اقدام شده است یا نه؟

متاسفانه شما بدون بررسی دقیق صرفا براساس یکسری اطلاعات غلط مبادرت به انتشار مطلبی نمودید که از پایه بی اساس بوده و مطمئنا در افکار عمومی می تواند تاثیر داشته باشد.

مدیران این شرکت در تمامی این سالها به حمایت جدی از صنایع داخلی اهتمام داشته و خواهند داشت.

۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۰۶
تعداد بازدید : ۴۱۳