صادرکنندگان رتبه دوم نیمه دوم اسفند معرفی می‌شوند

صادرکنندگان رتبه دوم نیمه دوم اسفند معرفی می‌شوند
معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه در نیمه اسفندماه مراسم صادرکنندگان رتبه دوم با حضور وزیر بازرگانی برگزار شود، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از حدود 50 صادرکننده رتبه دوم قدردانی شود.
معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه در نیمه اسفندماه مراسم صادرکنندگان رتبه دوم با حضور وزیر بازرگانی برگزار شود، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از حدود 50 صادرکننده رتبه دوم قدردانی شود.

به گزارش ایسنا کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی با اشاره به اهمیت تشویق فعالان اقتصادی به توسعه صادرات غیرنفتی گفت: قدردانی از صادرکنندگان هر سال در سه سطح ملی، برتر و استانی صورت می‌گیرد. صادرکنندگان ملی هر ساله در روز ملی صادرات در سطح کشور انتخاب و مورد قدردانی قرار می‌گیرند. این گروه صادرکنندگان رتبه یک هستند.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه در سال جاری از حدود 50 صادرکننده نمونه در سطح ملی قدردانی شد، افزود: همزمان با روز ملی صادرات، در 31 استان کشور نیز مراسم این روز برگزار و از صادرکنندگان نمونه استانی به عنوان صادرکنندگان رتبه سوم قدردانی می‌شد.

کرمانشاهی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان نمونه براساس ضوابط و شرایط تعیین شده توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان 11 دستگاه مختلف مشخص می‌شوند، به صادرکنندگان رتبه دوم اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان رتبه دوم منتخبان 31 استان کشور هستند. به عبارت دیگر از هر استان یک یا چند شرکت صادرکننده در گروههای مختلف کالایی و خدماتی از لحاظ کمی و کیفی برگزیده و معرفی می‌شوند.

وی به بیان شرایط و ویژگی‌های مشخص انتخاب صادرکنندگان نمونه پرداخت و گفت: میزان و ارزش صادرات کالا و خدمات، برخورداری از استانداردهای جهانی، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف، توجه به برند و بسته بندی...، بخشی از ویژگی‌هایی است که صادرکنندگان منتخب باید از آن برخوردار باشند.

وی گروه‌های کالایی همچون، خشکبار، نساجی، پتروشیمی، برق و الکترونیک، بخش کشاورزی، حمل و نقل، دارویی، فلزات و صنایع وابسته، خودرو و قطعات خودرو، مواد غذایی و پیمانکاران را از جمله بخش‌هایی عنوان کرد که قرار است به عنوان صادرکننده برتر معرفی شوند.

کرمانشاهی تاکید کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها‌، باید بیش از گذشته به سمت تشویق صادرکنندگان حرکت کرد.

به گفته وی در 10 ماهه سال جاری با احتساب میعانات گازی موفق به صادرات 25 میلیارد و 689 میلیون دلار کالای غیرنفتی شده‌ایم. همچنین ارزش صادرات غیرنفتی 10 ماهه کشور بدون احتساب میعانات گازی نیز رقمی بالغ بر 21 میلیارد و 521 میلیون دلار بوده است.

معاون سازمان توسعه تجارت به شابا گفت: براساس آمار موجود تاکنون درصد تحقق اهداف صادرات غیرنفتی کشور نسبت به کل اهداف این بخش در سال 89، با احتساب میعانات گازی بیش از 181 درصد و بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر 152 درصد بوده است.

کرمانشاهی همچنین درصد تحقق اهداف صادرات غیرنفتی کشور نسبت به10 ماهه سال جاری با احتساب میعانات گازی را 217 درصد و بدون احتساب میعانات گازی 182 درصد عنوان کرد.

بنا به گفته وی در 10 ماهه سال جاری بیش از دو میلیارد و 147 میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی از کشور صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ما به تمامی قاره‌های جهان صادرات داشتیم، مطرح کرد: قاره آسیا با برخورداری از 84 درصد کل صادرات غیرنفتی ایران در 10 ماهه امسال، بالاترین حجم و ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است. همچنین محصولاتی نظیر پسته، سنگ آهن، فرش و انواع کف‌پوش‌ها، سیمان، آلومینیوم، انواع زعفران، سیب تازه، وسایل نقلیه و ... از جمله محصولات صادراتی ایران در مدت زمان یاد شده بوده است.
۱ اسفند ۱۳۸۹ ۱۰:۰۵
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۵