برگزاری نشست مشترک ستاد قاچاق کالا و مجلس

برگزاری نشست مشترک ستاد قاچاق کالا و مجلس
اولین نشست مشترک ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد
 

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست مشترک ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد و طی آن راهکارهای مقابله با بی‌نظمی‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

فداحسین مالکی، در این جلسه برخی اتفاقات و سوءاستفاده‌ها در شرایط کنونی اقتصاد را زاییده بی‌نظمی و تفسیر به ‌رای از قانون دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ترانزیتی کشور نیازمند کار کارشناسی در تمام دستگاه‌های مرتبط است.

همچنین در این جلسه ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به تصویب لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس هشتم از پیگیری مجلس در خصوص سرانجام این لایحه خبر داد و گفت: همچنان منتظر اظهار نظر قوه قضائیه هستیم.

وی با معرفی رابط کمیسیون اقتصادی مجلس به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این اقدام را در جهت تعامل بیشتر مجلس با ستاد و پیشبرد اهداف مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بجا و موثر ارزیابی کرد.

در ادامه میرحسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان گزارشی از عملکرد ستاد، توضیحاتی را در خصوص روند تدوین، رویکرد و شاخص‌های لایحه جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اعضا ارائه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: این قانون با حمایت و پیگیری مجلس نهم شورای اسلامی بزودی به مرحله اجرا برسد.

۳۰ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۹۵۵