احتمال افزایش مهلت زمان بازگرداندن ارز صادراتی/ بازار داخل و صادرات هر دو اولویت است

معاون وزیر صمت از احتمال افزایش مهلت زمان بازگرداندن ارز صادراتی خبر داد.

حمید زادبوم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه که حدود ۷۰درصد صادرکنندگان کشور تعهد ارزی را ایفا کرده‌اند اظهار کرد: بیشتر کسانی که در بازگرداندن ارز خود متعهد بوده‌اند، افرادی هستند که تولید دارند و عدم ایفای تعهد ارزی برایشان بی‌معناست یعنی صادرکننده واقعی و شناسنامه‌دار هستند.

رییس سازمان توسعه تجارت درباره روندبازگشت ارز صادراتیتوضیح داد: احتمال دارد بانک مرکزی مدت زمان مهلت بازگشت ارز صادراتی را تمدید کند که البته این موارد قابل بازنگری هستند ولی اصل کار یعنی الزام به بازگرداندن ارز متوقف نخواهد شد.

وی با اشاره به آمار تجارت خارجی کشور در نیمه اول امسال تصریح کرد: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات بین‌المللی و تحریم‌های آمریکا، تجارت خارجی کشور در شرایط کنونی وضعیت مناسبی دارد و به همین شکل ادامه خواهد داشت.

زادبوم درباره برنامه سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودروهای خارجی تاکید کرد: با توجه به ارزبری بالای واردات خودرو و حساس بودن منابع ارزی کشوردر شرایط فعلی، واردات هر نوع خودروی خارجی به کشور ممنوع است و فعلا برنامه‌ای برای آزادسازی آن نداریم.

رییس سازمان توسعه تجارت در خصوص سایر کالا‌هایی که واردات یا صادرات آن‌ها ممنوع است نیز گفت: اگر واردات و صادرات به تولید داخل ضربه بزند ممنوعیت خواهیم داشت، اما در حال حاضر صادرات و بازار داخل هر دو برای ما در اولویت است و در این راستا از تولیداتی که هم برای تامین نیاز داخل و هم صادرات صورت گرفته باشد حمایت خواهیم کرد.

۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۲۷۰