امضای ۱۴ قرارداد اکتشاف نفت و گاز در سال جاری

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از امضای ۱۴ قرارداد به ارزش ۲۲۰۰میلیارد تومان در حوزه اکتشاف در سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در مراسم اعلام جزئیات کشف میدان گازی جدید و امضای دو قرارداد پروژه لرزه‌نگاری پانیذ و باشت اظهار داشت: امضای قراردادهای اکتشافی در این برهه خاص صنعت نفت، نشان می‌دهد این صنعت همچنان زنده و پرتلاش و با امیدواری کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما به استقبال تحریم و قطع ارتباط با دنیا نمی‌رویم، اما این حرکت‌ها و قراردادها نشان می‌دهد ما در تحریم دستمان را بالا نمی‌گیریم و تسلیم نمی‌شویم و با تکیه بر توان داخلی، توسعه صنعت نفت را با قدرت پی می‌گیریم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از امضای 14 قرارداد به ارزش 2200 میلیارد تومان در حوزه اکتشاف در سال جاری خبر داد و گفت: هفت عملیات تعیین تکلیف شده و تا انتهای سال در مورد بقیه، اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: این اکتشافات پراکندگی خوبی در کل کشور دارد و مربوط به نقاطی است که تاکنون اکتشاف نشده بود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه "سرمایه‌‌گذاری روی دیتاهای لرزه‌نگاری بلندمدت است و چند سال آینده از آنها استفاده خواهد شد، گفت: این قراردادها هم برداشت در خشکی و هم برداشت در دریا را دارد و جای خوشحالی دارد که با حمایت صنعت نفت شرکت‌های داخلی توانسته‌اند اجرای این قراردادها را به‌عهده بگیرند.

وی افزود: با اقداماتی که در مدیریت اکتشاف انجام داده‌ایم در حوزه هیدروکربور مایع 130درصد و در گاز 170درصد برنامه محقق شده و پیش‌بینی می‌شود که اگر روال به همین صورت پیش رود در سال آینده تعهد افزایش کشف داده شود و تا پایان برنامه پنج ساله به این تعهدات برسیم.
۲۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۲
تعداد بازدید : ۲۲۵