سینوپک چین واردات نفت را پس از افزایش نرخ کشتیرانی پایین می‌آورد

سینوپک، بزرگترین پالایشگاه آسیا قصد دارد واردات نفت خام را در ماه دسامبر پس از افزایش نرخ جهانی کشتیرانی کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سینوپک بزرگترین پالایشگاه آسیا قصد دارد واردات نفت خام را در ماه دسامبر پس از افزایش نرخ جهانی کشتیرانی کاهش دهد. این افزایش قیمت حاشیه‌ سود پالایشگاهی را پایین آورده است.

سینوپک در حال بررسی میزان این کاهش واردات است و همچنین باید در مورد انتخاب محموله‌هایی که از آمریکا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه در دسامبر به چین می‌رسند تصمیم بگیرد.

این پالایشگاه اعلام کرد: «این محموله‌ها خریداری شده‌اند بنابراین هنوز مطمئن نیستیم آیا می‌توانیم مقدار آنها را مخصوصاً در محموله‌های دوردست پایین بیاوریم».

هزینه حمل نفت خام با کشتی به آسیا طی دو هفته گذشته پس از توقف استفاده از تقریباً 300 نفتکش از ترس نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا افزایش یافته است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا سه درصد کل ناوگان نفتکش‌های جهان را از بازار خارج کرده و نرخ کشتیرانی را برای حمل نفت مخصوصاً به آسیا افزایش داده است.

شرکت‌های سینوپک، ترافیگورای سوئیس، ایکویینر و اکسون موبیل 250 نفتکش مخصوص نفت خام و محصولات نفتی را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کرده بودند، رد کردند.
۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۲۱۱