تولید تجاری پی وی سی تجدیدپذیر برای نخستین باردر جهان

محصول جدید موسوم به بایووین (Biovyn)، از خوراک اتیلن 100 درصد تجدیدپذیر بدست آمده از بایومس تولید می شود.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت اروپایی، اینوین (Inovyn)، تولیدکننده انواع رزین از تولید تجاری محصول پلی وینیل کلراید یا پی وی سی زیستی (bio-attributed PVC) برای نخستین بار در جهان خبر داد.

محصول یادشده موسوم به بایووین (Biovyn)، از خوراک اتیلن 100 درصد تجدیدپذیر بدست آمده از بایومس تولید می شود.این محصول نخستین بار به طور رسمی در تاریخ پنجشنبه 17 اکتبر امسال در نمایشگاه کی ترید 2019 (K Trade Fair 2019) دوسلدورف آلمان معرفی شد.

بایووین از خوراک اتیلن 100 درصد تجدیدپذیر حاصل از بایومس بدست می آید. محصول یادشده قرار است در سایت راینبرگ شرکت اینوین با ظرفیت 320 هزار تن در سال به تولید برسد. این سایت، خوراک اتیلن مورد نیاز خود را از طریق خط لوله ای که از شرکت خواهر (sister company)، کراکر بخار کلن شرکت اینئوس (Ineos' Cologne steam cracker) عرضه می شود، تامین می کند.

بر اساس این گزارش ، بایووین نخستین پی وی سی تولیدشده بدون استفاده از سوخت های فسیلی به شمار می رود. برای تولید آن در عوض یک فرآیند زیستی که طی آن خوراک (bio-feedstock) مورد استفاده با دقت تا مرحله تولید پی وی سی تحت بررسی قرار دارد، به کار گرفته می شود. شرکت اینووین پیشتر در میزگرد بایومواد پایدار (Roundtable on Sustainable Biomaterials) اعلام کرد که استانداردهای فنی، اجتماعی و زیست محیطی سخت گیرانه ای برای این فرآیند برنامه ریزی و در نظر گرفته شده است.
۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۳۳۸