رتبه کسب‌وکار چین ۱۵ پله بهبود یافت

جایگاه چین در رده بندی ۲۰۲۰ سهولت کسب و کار بانک جهانی با ۱۵پله صعود به رده ۳۱ رسید و برای دومین سال متوالی چین در ردیف ده جامعه اقتصادی برتر از نظر روند بهبود محیط کسب و کار قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، جایگاه چین در رده بندی ۲۰۲۰ سهولت کسب و کار بانک جهانی با ۱۵ پله صعود به رده ۳۱ رسیده و برای دومین سال متوالی چین در ردیف ده جامعه اقتصادی برتر از نظر روند بهبود محیط کسب و کار قرار گرفته است.

به اعتقاد این رسانه، این موفقیت در گرو تلاش های کشور برای تعمیق اصلاحات و گشایش بیشتر درهای خود به جهان است. در آینده نیز چین رشد با کیفیت اقتصادی خود را حفظ می کند و بهبود محیط کسب و کار خود را ادامه خواهد داد تا فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد شود.

بهبود محیط کسب و کار چین در مسیری قانون سالاری و بر اساس احترام به عرف بین المللی صورت گرفته است که می تواند به ایجاد رقابت منصفانه در این محیط کمک کند. به علاوه، خدمات اداری دولتی چین کارایی بالایی دارد و دسترسی به آن ساده است که این امر باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در چین خواهد شد؛ به عنوان مثال، برای درخواست انشعاب برق، در چین ظرف ۳۲ روز و با انجام ۲ مرحله اداری می توان انشعاب دریافت کرد اما در سایر کشورهای شرق آسیا این مدت ۶۳ روز است و باید درخواست خود را ظرف ۴.۲ مرحله انجام دهید. چین همچنان یکی از مهم ترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان است.
۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۴۴۸