وجود ظرفیت‌ها و منابع لازم برای توسعه صنعت پتروشیمی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود زیرساخت های مطلوب در صنعت پتروشیمی ایران گفت:ظرفیت‌ها و منابع لازم برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال را در اختیار داریم.
علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: مزیت‌های صنعت پتروشیمی ایران قابل‌ مقایسه با هیچ کشور دیگری نیست. همچنین وجود مخازن بزرگ گازی و خوراک فراوان، دسترسی به منابع آبی در سواحل جنوبی و داشتن مسیر‌های حمل‌ونقل دریایی از مزیت‌هایی است که ایران را به مکانی جذاب برای سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تبدیل می‌کند.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد تحریم‌ها کارکرد لازم را در به‌عقب راندن صنعت پتروشیمی ایران نداشته‌اند و این در شرایطی است که پیش‌بینی می‌شود تولید محصولات پتروشیمی کشور تا سال ۲۰۲۱ به رقم قابل توجهی برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پتروشیمی صنعتی تحریم پذیر نیست. این صنعت انعطاف‌پذیری‌ بالایی دارد، به عبارتی صنعت پتروشیمی شرایط مختلفی در حمل زمینی و دریایی دارد و تنوع محصول و مشتری این صنعت را غیرقابل تحریم می‌کند.

گلمرادی ادامه داد: حجم تولیدات پتروشیمی ایران رقمی قابل‌ توجهی بوده و سال‌هاست که بخشی از مصرف ‌کنندگان تولید محصولاتا مختلف بالادستی و پاین دستی پتروشیمی در کشورهای مختلف جهان، به صنعت پتروشیمی ایران وابسته هستند.

نماینده بندر امام، ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنایع پتروشیمی در اقتصاد ملی ایران نقشی پررنگ ایفا می‌کنند. پتروشیمی بعد از صادرات غیرنفتی بیشترین تاثیرگذاری در اتخاذ سیاست توسعه صادرات بر رشد اقتصادی را داشته است. همچنین پتروشیمی در بین بخش‌های تولیدی کشور با تعقیب سیاست جایگزینی واردات، موفق‌ترین بخش در اقتصاد کشور بوده است.
۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۲۲۴