قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۸/۰۸|تاثیر جنگ ۱۶ماهه آمریکا و چین بر قیمت نفت

در حالی که پس از انتشار گزارشی در مورد افزایش ذخایر نفت خام آمریکا در مرکز تحویل نفت کوشینگ اوکلاهاما در هفته گذشته، توجه تجار از کاهش کلی ذخایر نفت آمریکا منحرف شده است، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش داشت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 2 سنتی در روز سه شنبه، امروز با 15 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 61 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز نیم درصد کاهش یافته بود، امروز با 18 سنت معادل 0.3 درصد کاهش دیگر به 55 دلار و 36 سنت رسید.

بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما، قطب اصلی تحویل نفت وست تگزاس اینترمدییت رشد 1.2 میلیون بشکه ای داشته است.

استفن اینز، تحلیلگر و استراتژیست ارشد موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «نوسانات قیمت نفت طی 48 ساعت گذشته نشان می دهد که در میان نگرانی تجار در مورد وفور عرضه، پس از یک خبر افزایشی، با چه سرعتی مجددا نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضا زنده می شود.»

آمارهای غیررسمی دیروز نشان داد که میزان کل ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 25 اکتبر با 708 میلیون بشکه کاهش به 436 میلیون بشکه رسیده است.

با توجه به جنگ تجاری 16 ماهه میان آمریکا و چین که موجب آسیب دیدن اقتصاد جهانی و کند شدن تقاضا برای نفت شده، نگرانی ها از افت تقاضا همچنان بالاست.

یک مقام دولت آمریکا گفته، واشنگتن و پکن به کار بر روی یک توافق نامه تجاری موقت ادامه می دهند، اما این موافقت نامه احتمالا برای امضای رهبران دو کشور در ماه آینده میلادی آماده نخواهد شد.

خبر کند شدن سرعت مذاکرات موجب شده تا روند افزایشی ارزش سهام در بازارهای جهانی متوقف شود.

در همین حال، معاون وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه گفت، برای صحبت کردن در مورد کاهش بیشتر تولید توسط اوپک و متحدانش خیلی زود است.
۸ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۳۱۵