پیش بینی ثبات صادرات صنعت پتروشیمی آرژانتین در سال 2020 میلادی

آرژانتین پس از ایالات متحده دومین صادرکننده پلی اتیلن به برزیل به شمار می رود و نخستین صادرکننده پلی پروپیلن هومو-پلیمر به این کشور همسایه است.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع بازار می گویند: انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری اخیر آرژانتین فاکتورهای اقتصادی متعددی را ظرف چهار سال آینده در این کشور متاثر سازد. در این میان پیش بینی می شود بخش پتروشیمی نیز در آینده ای نزدیک تغییراتی را تجربه کند.

آلبترو فرناندز از حزب فرنته د تودوس (Frente de Todos) اخیرا با کسب بیش از 48 درصد آرا و شکست رئیس جمهور مائوریسیو مارسی، در انخابات پیروز شد. او در تاریخ دهم دسامبر رسما کار خود را آغاز می کند.

با وجود پیش بینی بازار مبنی پیروزی فرناندز بعد از مشخص شدن نتایج اولیه در ماه اکتبر، این موضوع اختلال قابل ملاحظه ای را در بازارهای پتروشیمی ایجاد نکرد. منابع بازار معتقدند که علی رغم ثبات در بازار داخلی پلیمر، قیمت ها در کوتاه مدت پس از برگزاری انتخابات افزایش می یابد.

نگرانی ها بیشتر در این مورد است که دولت فرناندز شاید به سیاست های پوپولیستی کریستینا فرناندز د کیرشنر بازگردد. کریشنر که در فاصله سال های 2007 تا 2015 میلادی رئیس جمهور آرژانتین بود، اکنون به عنوان معاون اول آلبرتو فرناندز برگزیده شده است.

انتخاب فرناندز به ریاست جمهوری در حال حاضر تنش هایی را با ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، سبب شده است. بولسونارو می گوید که برزیل در صوردت مخالفت دولت جدید آرژانتین با توافقنامه اقتصادی میان بلوک تجاری مرکوسور (Mercosur bloc) و اتحادیه اروپا، از خروج آرژانتین از پیمان یادشده حمایت می کند.

تحلیلگران بر این باورند که دولت فرناندز توافق یادشده را مورد بررسی قرار خواهد داد. آرژانتین پس از ایالات متحده دومین صادرکننده پلی اتیلن به برزیل به شمار می رود و نخستین صادرکننده پلی پروپیلن هومو-پلیمر (homo-polymer polypropylene) به این کشور همسایه است.
۱۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۲۷۸