افزایش سرمایه گذاری شورای همکاری خلیج فارس در صنعت پتروشیمی

حجم سرمایه گذاری شورای همکاری خلیج فارس در صنایع پتروشیمی از مرز 140 میلیارد دلارعبور کرد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (ZAWYA)، بنا بر اعلام انجمن پتروشیمی و صنایع شیمایی خلیج فارس (GPCA)، نماینده صنایع شیمیایی در منطقه خلیج فارس، حجم سرمایه گذاری های شورای همکاری خلیج فارس در صنایع شیمایی ظرف 10 ماه نخست سال 2019 میلادی از مرز 140 میلیارد دلار عبور کرد.
سرمایه گذاری های یادشده در قالب های مختلفی شامل تقویت همکاری ها (consolidation)، طرح های مشترک (joint venture agreements) و افزایش تعداد قراردادهای ادغام و کسب مالکیت (M&A deals) بوده است.
انجمن پتروشیمی و صنایع شیمایی خلیج فارس افزود: این سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری که برخی در داخل منطقه و برخی دیگر در بازارهای جهانی در حوزه هایی مانند پالایش، پتروشیمی، توزیع و ذخیری سازی صورت گرفته است، با موجی از همکاری های راهبردی میان فعالان منطقه ای و شرکت های بزرگ چند ملیتی حمایت می شود.
وضعیتی که حاکی از سالی پر رونق برای قراردادهای ادغام و کسب مالکیت و همچنین محرکی برای تقویت کسب و کار تولیدکنندگان منطقه ای با ایجاد حداقل ها (critical mass)، متنوع سازی پورتفولیوی تولید و افزایش دسترسی آن ها به بازارهای دارای رشد سریع است.
در همین راستا، چهاردهمین نشست سالانه انجمن پتروشیمی و صنایع شمیایی خلیج فارس با موضوع «پیروزی با همکاری های راهبردی» (Winning through Strategic Partnerships)، قرار است در روزهای سوم تا پنجم دسامبر، در مدینة جمیرا (Madinat Jumeirah) دبی در امارات متحده عربی برگزار شود تا نقش گسترش همکاری ها در تمام طول زنجیره تولید را با هدف افزایش رقابت پذیری صنایع شیمیایی در منطقه خلیج فارس و جهان مورد بررسی قرار دهد.
۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۱
تعداد بازدید : ۲۳۵