اوپک و متحدانش احتمالاً قرارداد کاهش عرضه نفت را تمدید می‌کنند

وزیر نفت عمان گفت:«به نظر من احتمال تمدید قراداد کاهش تولید اوپک وجود دارد ولی بعید است کاهش تولید نفت شدیدتر شود، مگر اینکه طی چند هفته آینده اتفاقاتی بیفتد».
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر نفت عمان گفت اوپک و تولیدکنندگان نفت متحد آن احتمالاً قرارداد کاهش تولید نفت را تمدید می کنند ولی بعید است که میزان این کاهش را شدید تر سازند. امارات متحده عربی اعلام کرد نگران رشد بلند مدت تقاضای نفت نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن به رهبری روسیه از اول ژانویه سال میلادی جاری طی قراردادی 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش داده‌اند . این قرارداد تا مارس 2020 ادامه دارد و هدف از آن افزایش قیمت نفت است. این گروه در دسامبر دیدار می‌کنند تا سیاست تولید نفت را بررسی کنند.

محمد بن حامد الرحمی، وزیر نفت عمان غیر عضو اوپک در یک کنفرانس انرژی در ابوظبی، پایتخت امارات گفت:«به نظر من احتمال تمدید این قرارداد وجود دارد ولی بعید است کاهش تولید نفت شدیدتر شود، مگر اینکه طی چند هفته آینده اتفاقاتی بیفتد».

وی گفت تقاضای نفت به خاطر آرام تر شدن درگیری های تجاری رو به افزایش است. عمان از قیمت فعلی نفت راضی است. قیمت نفت در روز دوشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد دورنمای یک قرارداد تجاری بین آمریکا و چین کاهش یافت.

سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات متحده عربی، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان و عراق گفت رشد تقاضا کاملا منطقی است.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان که موقتاً تولید نفت بزرگترین صادر کننده نفت دنیا را نصف کرد، درگیری‌های ژئوپلیتیکی باعث نگرانی در بین مصرف کنندگان نفت شده است. هند سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیاست.

عربستان سعودی تولید نفت خود را در اکتبر تا 10.3 میلیون بشکه در روز افزایش داد تا ذخایر نفتی خود را جبران کند. عربستان پس از حمله های چهاردهم سپتامبر از این ذخایر خود استفاده کرده بود. ولی عرضه نفت عربستان به بازار 9.890 میلیون بشکه در روز و همچنان پایین‌تر از سهمیه اش طبق قرارداد اوپک است.

درگیری ها با ایران از می 2018، زمانی که آمریکا به طور یکجانبه از قرارداد برجام با تهران بیرون رفت و تحریم‌هایی بر صادرات نفت این کشور وضع کرد، افزایش یافته است.

وزیر نفت عمان که کشورش رابطه با تهران را حفظ کرده است گفت:« راه پیش رو مذاکره است. ما مدت هاست برای مذاکره با تهران آماده می شویم و امیدوارم این اتفاق بیفتد».
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۱۸۷