هیچ ابهامی در نقش و جایگاه NPC وجود ندارد

هیچ ابهامی در نقش و جایگاه NPC وجود ندارد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکتی سیاست گذار، هدایت گر و توسعه گرا حامی شرکت های پتروشیمی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی ظهر امروز چهارشنبه(22 آبان ماه) در اختتامیه اجلاس مدیران عامل شرکت های پتروشیمی گفت: اگرخودمان برای صنعت پتروشیمی برنامه ریزی نکنیم وتصمیم نگیریم برای صنعت ما در چین تصمیم می گیرند.

معاون وزیر نفت افزود: باید همواره تحولات صنعت پتروشیمی در جهان را رصد کنیم و تلاش شود تا با نگاهی نو و بلند مدت نوآوری در ذات پتروشیمی ها نهادینه شود.

محمدی با بیان اینکه رشد کمی ما مطلوب است اما رشد کیفی باید بهبود یابد تاکید کرد: جز توسعه هوشمند و پایدار در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی راهی نداریم و باید با نگاهی هوشمندانه و پویا حرکت کنیم.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که زنجیره ارزش باید با هدف کاهش خام فروشی تکمیل شود گفت: سیاست ما ارائه خوراک ترکیبی به طرح ها است و ترکیب و تنوع در تامین خوراک پتروشیمی ها موجب تنوع تولید نیز خواهد شد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این راهبرد با جدیت توجه می کند.

وی با تاکید بر نقش تعاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: همه تحولات صنعت و برخی مشکلات طرح هاو مجتمع ها درNPC رصد می شود و در راستای تکمیل زنجیره ارزش باید شرکت های پتروشیمی با جدیت اقدام های لازم را دنبال کنند تا در آینده با چالش های مختلف روبرو نشوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: ما همواره در کنار شرکت های پتروشیمی خواهیم بود و نقش نظارتی و حمایتی خود را با جدیت تداوم می بخشیم.

محمدی افزود: با همکاری بانک تجارت ،برای آغاز به کار صندوق خصوصی پروژه وتامین مالی طرح های پتروشیمی گام های خوبی را برداشته ایم وبا همکاری مشترک امید است که به زودی این امرمحقق شود و همچنین باید توجه داشت که درموضوع عرضه محصولات پتروشیمی در بورس نیز با همکاری دفتر توسعه صنایع پایین دستی اقدام های بسیار خوبی انجام یافته است.

وی باتاکید بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل و تهدیدهای سایبری گفت: شرکت های پتروشیمی در این زمینه باید اقدام های لازم را معمول کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها می توانند نقشی مهم را در روند توسعه صنایع پتروشیمی ایفا کنندو به تقویت و حمایت بیشتری نیاز دارند و همکاری با شرکت های توانمند ایرانی می تواند بسیاری از نیازهای صنعت را تامین کند.
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۴۳۵