نفت در روزنامه های امروز/ معادله جدید بنزین و یارانه



🔻امروز شنبه 25 آبان ماه موضوع دونرخی شدن و سهمیه بندی بنزین، مهمترین تیتر صفحه اول اغلب روزنامه ها بود؛ هرچند این خبر مهم که بسیار مورد توجه مردم قرار دارد در برخی روزنامه ها جزو تیترهای فرعی و کوچک قرار گرفت که نکته عجیبی بود.

🔻در این میان دو روزنامه "جام جم" و "هفت صبح" که رویکردی اجتماعی دارند، موضوع سهمیه بندی بنزین را با باخت تیم ملی فوتبال ایران به عراق پیوند زدند. جام جم از تیتر "پنجشنبه شب پرماجرا" استفاده کرد و نوشت که همزمانی سهمیه بندی بنزین با شکست در مقابل تیم ملی فوتبال عراق، مردم را غافلگیر کرد. هفت صبح هم تیتر "عجب شب جمعه دردناکی" را انتخاب کرد و نوشت: حاشیه های شکست تیم ملی از عراق همزمان شد با شوک بنزینی غافلگیرکننده دولت. هفت صبح همچنین این سوال را مطرح کرد تا در صفحات داخلی به آن پاسخ دهد: دستاوردهای مالی تصمیم بنزینی برای دولت و ملت چقدر خواهد بود؟

🔻"ایران" روزنامه ارگان دولت از تیتر بزرگ "پول بنزین برای کم درآمدها" استفاده کرد و جزییات تصمیم بنزینی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا را همراه با اظهارنظرهای مقامات مسوول دولتی در این باره منتشر کرد. در آن سو روزنامه منتقد دولت یعنی "کیهان" تصمیم گرفت موضوع کمک معیشتی به اقشار کم درآمد را برجسته کند تا از این منظر به استقبال تصمیم سران قوا برود.

🔻"وطن امروز" دیگر روزنامه منتقد دولت، عکس بزرگ و خندانی از حسن روحانی را همراه با این نقل قول از او منتشر کرد: افزایش قیمت بنزین به نفع مردم است. "همشهری" از تیتر تحلیلی "آینده اقتصاد با قیمت جدید بنزین" استفاده کرد و از این منظر به تحلیل موضوع پرداخت.

🔻"مردم سالاری" تیتر "شوک گرانی بنزین در ساعت صفر" را انتخاب کرد و آن را با یک اینفوگرافی از مردم سالاری آنلاین درباره قیمت بنزین در چهار دهه گذشته و مرور تصمیمات دولتهای مختلف درباره افزایش قیمت بنزین همراه کرد.

🔻تعدادی از روزنامه ها نیز پیوند دو موضوع بنزین و یارانه را در کنار هم قرار دادند. "خراسان تیتر زد: "معادله جدید بنزین و یارانه". "آرمان" از تیتر "بنزین، سوخت یارانه" استفاده کرد و "آفتاب یزد" تیتر "جزییات حمایت معیشتی از 18 میلیون خانوار" را انتخاب کرد.

🔻تیترهای چند روزنامه هم حاکی از شوک و غافلگیری بود. "جهان صنعت" از تیتر "خشم شب" استفاده کرد و "ابتکار" از تیتر "شوک بنزینی". "رسالت" هم تیتر زد: "شوک در نیمه شب".
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۲۹۷