قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۶| برنت ۶۴ دلار و ۱۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۶۴ دلار و ۱۲ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال انتشار یک گزارش صنعتی که نشان می دهد ذخایر نفت خام آمریکا افزایشی ناگهانی داشته است قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش داشت، اما امیدها به انعقاد توافق تجاری بین آمریکا و چین مانع از افت شدید قیمت ها شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 15 سنت معادل 0.23 درصد کاهش به 64 دلار و 12 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز 16 سنت معادل 0.27 درصد افت داشت و به 58 دلار و 25 سنت رسید.

طی دو جلسه قبلی قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا تحت تاثیر احتمال توافق تجاری قریب الوقوع آمریکا و چین به ترتیب 1.4 و 1.1 درصد افزایش یافته بود. اما آمارهای انستیتوی نفت امریکا اواخر دیروز نشان داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 22 نوامبر با 3.6 میلیون بشکه افزایش به 449.6 میلیون بشکه رسیده، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 418 هزار بشکه ای را داشتند.

بنجامین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور گفت: «افزایش قابل توجه ذخایر نفت خام امریکا موجب شده تا رشد قیمت ها محدود شود، زیرا بازارها همچنان نگران تضعیف عناصر بنیادین اقتصادی و تضعیف بخش تقاضا هستند.»

اواخر امروز اداره اطلاعات انرژی امریکا قرار است آمارهای رسمی در مورد میزان ذخایر نفت این کشور را منتشر کند. وارن پترسون، تحلیلگر موسسه آی ان جی در یادداشتی نوشت: «اگر آمارهای دولت آمریکا موید آمارهای انستیتوی نفت این کشور باشد، این پنجمین هفته متوالی افزایش ذخایر خواهد بود و در آستانه تعطیلی روز شکرگزاری تاثیر نامطلوبی بر نفت وست تگزاس اینترمدییت خواهد گذاشت.»

با این وجود، تداوم خوش بینی ها در مورد مذاکرات تجاری و همچنین انتظار بازار برای تمدید توافق کاهش تولید بین اوپک و متحدانش سبب شده تا قیمت نفت همچنان بالا باقی بماند.
۶ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۱۸۴