روند مطلوب معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

بازار محصولات پتروشیمی در بورس کالا در شرایط مطلوبی قرار داشته و تعادل در بازار وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار نیپنا ، روزهای اخیر را می‌توان زمانی برای رونق معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا به شمار آورد آن‌هم در شرایطی که چند هفته اخیر حجم معاملات خوبی در این بازار به ثبت رسیده گویی زمانی برای ثبت رکوردهای ماهیانه در این بازار آغاز شده است. از اواسط آبان‌ماه تاکنون هر دو بازار پلیمرها و ترکیبات شیمیایی در بورس کالا با جذابیت معاملات همراه است و اگرچه نوساناتی در حجم معاملات هفتگی را شاهد هستیم ولی باز هم حجم داد و ستد از روزهای خوب این بازار حکایت دارد و تداوم همین حجم معاملات حتی اگر با اندکی کاهش روبه‌رو باشد ، می‌تواند یک زمان جذاب و حتی ایده‌‌آل را در این بازارها رقم بزند.

بر اساس این گزارش ، در هفته گذشته کاهش 3 درصدی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا به نسبت هفته قبل از آن و ثبت رقم 79 هزار و 219.8 تن را شاهد بودیم که دومین رکورد بالاترین معاملات هفتگی در سال جاری است. این در حالی است که این رقم از متوسط پارسال و همچنین متوسط نیمه اول سال جاری هم بالاتر است. این معاملات نشان می‌دهد که نه تنها رکود در بازار پلیمرهای بورس کالا جای خود را به رونق داده است بلکه هنوز جذابیت خرید فعلی ادامه داشته هرچند که اندکی از حجم تقاضا کاسته شده است. به صورت دقیق‌تر شاهد کاهش 2.51 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا و تجربه رقم 120 هزار و 589.8 تن هستیم که که یک رقم متعادل و البته جذاب به شمار می‌رود آن هم در شرایطی که متوسط تقاضا در نیمه نخست سال جاری کمتر از 76 هزار تن در هفته است.

در هفته گذشته رشد 15 درصدی حجم تقاضای محصولات شیمیایی در بورس کالا به نسبت هفته قبل از آن ثبت شد و موجب ثبت رقم 43 هزار و 312 تن تقاضا شد که بالاترین رقم تقاضا از اواسط مهرماه سال گذشته تاکنون بوده است یعنی نه تنها رکورد سال جاری را جابجا کرده بلکه بیشترین رقم تقاضای ثبت شده در بیش از یکسال اخیر به شمار می‌رود. این در حالی بود که کاهش 9 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته به ثبت رسید که که موجب شد حجم معاملات به بیش از 29 هزار تن برسد که کمترین رقم در 3 هفته اخیر است اگرچه هنوز در سطوح بالایی قرار دارد.
۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵
تعداد بازدید : ۲۳۴