کاهش ۲۰ درصدی مصرف انرژی در پتروشیمی نوری

کاهش ۲۰ درصدی مصرف انرژی در پتروشیمی نوری
اجرای موفق پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی درکوره‌های ریفرمینگ پتروشیمی نوری به دست متخصصان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی سبب کاهش ۱۷ تا ۲۰ درصدی مصرف انرژی شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، پروژه «بررسی راه‌های مختلف کاهش تلفات حرارتی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کوره‌های واحد ریفرمینگ شرکت پتروشیمی نوری» از سوی تیم انرژی و مکانیک این شرکت با موفقیت انجام شد.

ابتدا اشکالات موجود و راهکارهای مختلف عملیاتی کاهش تلفات حرارتی، افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کوره‌ها با الگوسازی و شبیه‌سازی نرم‌افزاری، انجام تحلیل‌های متعدد CFD پیرامون کیفیت احتراق و انتقال حرارت در ۹ کوره مختلف تعیین شد و سپس در فاز بعدی و براساس نتایج حاصله، پروژه «بهینه‌سازی و بهبود عملکرد مشعل‌های کوره ۱۰۰۱ واحد ریفرمینگ شرکت پتروشیمی نوری برای کاهش مصرف انرژی» اجرا شد.

بنابه گفته مهدی حمزه‌ای، مجری پروژه‌ها در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، در این پروژه نازل و دیفیوزرهای جدید مشعل‌ها طراحی، ساخته و در کوره‌ها نصب شد و پس از انجام چند ماه پایش و اندازه‌گیری و آنالیزهای مختلف و با اعلام و تأیید شرکت پتروشیمی نوری، نتایج حاصله بیانگر کاهش ۱۷ تا ۲۰ درصدی مصرف سوخت کوره‌ها، کاهش تلفات انرژی و کاهش چشمگیر آلاینده‌ها و قرار گرفتن در محدوده استاندارد است.

این موفقیت را می‌توان از نمونه‌های بارز همکاری بخش پژوهش و صنعت قلمداد کرد که با دانش و تلاش متخصصان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و اعتماد، حمایت و همراهی مدیران و کارشناسان شرکت پتروشیمی نوری به‌دست آمده است.
۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۸
تعداد بازدید : ۴۴۵