تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی پایان یافت

رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس از پایان تعمیرات اساسی ۲۲ سکوی گازی میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی سالانه سکوهای دریایی مستقر در خلیج فارس، عرضه پایدار و کافی گاز در فصول مختلف سال بخصوص فصل زمستان را تضمین می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادی فخرزاده با بیان اینکه گاز طبیعی به عنوان بخش اصلی سبد انرژی کشور نقش مهمی در پاسخگویی به نیاز روزافزون برای داشتن یک منبع انرژی دوستدار محیط زیست ایفا می‌کند، گفت: تعمیرات اساسی 22 سکوی گازی خلیج فارس در مدت 160 روز و انجام بیش از 8 هزار و 800 دستور کار شامل تعمیرات اضطراری و اقدامات پیشگیرانه و نزدیک به 70 هزار نفر ساعت کار در شرایط ایمن و بدون حادثه به پایان رسید.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد سکوهای تولیدی پارس جنوبی در چند سال گذشته خاطرنشان کرد: مقایسه عملکرد این بخش نشان می‌دهد، تعداد سکوهای تعمیرشده در طول یک دهه گذشته بیش از 140 درصد رشد داشته، به طوری که از تعمیر 9 سکو در سال 88 به 22 سکو در سال 98 رسیده است.

رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس درباره میانگین بازه زمانی تعمیرات اساسی سکوهای گازی خلیج فارس طی یک دهه اخیر بیان کرد: میانگین زمان اورهال هر سکو از 17 روز در سال 1388 به 7 روز در سال 1398 کاهش یافته است که نتیجه دانش‌افزایی، بکارگیری تجارب و نکات بازآموزی شده و راهبری هوشمندانه این شرکت در بخش عملیات تولید است.

فخرزاده همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از توان داخلی در ساخت قطعات پرکاربرد در بخش فراساحلی پارس جنوبی خبر داد و گفت: به حداقل رساندن بازه زمانی تعمیرات سکوها و بالا بردن ضریب اطمینان فعالیت‌های اجرایی از نظر کیفی و کمی از دیگر برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.
۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۰۴
تعداد بازدید : ۲۲۱