افزایش سرمایه گذاری شورای همکاری خلیج فارس در صنعت پتروشیمی

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی را افزایش می دهند.
به گزارش نیپنا به نقل از آی سی آی اس (ICIS)، صنایع شیمیایی شورای همکاری خلیج فارس، موسوم به جی سی سی (GCC)، با یافتن فرصت های جدید در حوزه پایین دستی در میان بی ثباتی قیمت های جهانی نفت خام و بهره وری از خوراک ارزان قیمت، به دنبال جذب سرمایه گذاری های جدید برای تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالاتر است.
بر اساس برآورد های انجمن صنایع شیمیایی و پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری های صنایع شیمیایی شورای همکاری خلیج فارس در ده ماهه نخست سال 2019 میلادی از 140 میلیارد دلار فراتر رفت. رقمی که بیشتر در قالب طرح های مشترک (JV) و برای پروژه های ادغام و کسب مالکیت جدید (M&A) هزینه شد.
بیانیه انجمن صنایع شیمیایی و پتروشیمی خلیج فارس می گوید: سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری صورت گرفته در منطقه شورای همکاری خلیج فارس و بازارهای بین المللی در حوزه پالایش، پتروشیمی، توزیع و ذخیره سازی، نشان دهنده سالی پر رونق برای پروژه های ادغام و کسبت مالکیت و موتور محرک فعالیت های تولیدکنندگان منطقه ای بود. سرمایه گذاری های یادشده همچنین به متنوع ساختن پورتفولیوی تولید و توسعه دسترسی به بازارهای در حال رشد کمک شایانی کرد.
نقش همکاری های رو به رشد در تمام طول زنجیره تولید برای افزایش رقابت پذیری در منطقه شورای همکاری خلیج فارس و همچنین در سطح بین المللی، در چهاردهمین نشست سالانه کشورهای به بحث گذاشته می شود.
۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۷:۰۹
تعداد بازدید : ۲۹۰