رشد حجم معامله محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالا

حجم معاملات در بازار پلیمرها و شیمیایی‌های بورس کالا یک هفته خوب را در این بازار رقم زد ومعامله ها با رشد مواجه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار نیپنا ، هفته گذشته شاهد رشد 11 درصدی حجم داد و ستد پلیمرها در بورس کالا بودیم و ثبت رقم 88 هزار و 217.56 تن که بالاترین رقم از هفته منتهی به 17 اسفندماه سال گذشته تاکنون بوده است تجربه شد. این روند کلی را باید تداوم روند افزایشی حجم معامله پلیمرها در بورس کالا به شمار آورد. از سوی دیگر شاهد رشد 17.6 درصدی حجم تقاضای پلیمرها در بورس کالا بودیم که موجب شد رقم 141 هزار و 800 تن تقاضا در این بازار به ثبت برسد که بالاترین رقم از مهرماه سال گذشته تاکنون بوده است.

این داده‌ها به خوبی از رونق موجود در بازار پلیمرهای بورس کالا حکایت دارد آن‌هم در شرایطی که در هفته گذشته قیمت‌های پایه در بورس هم با افزایش نرخ اعلام شد. در هفته گذشته همچنین شاهد رشد 3.67 درصدی حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا به نسبت هفته قبل از آن بودیم و ثبت رقم 93 هزار و 200 تن به ثبت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از هفته منتهی به 11 مهرماه تاکنون است.

براساس این گزارش ، این جریان معاملاتی نشان می‌دهد که جذابیت تولید در صنایع تکمیلی هم افزایش یافته است و می‌تواند روزهای بهتری را برای این صنایع ترسیم کند آن‌هم در شرایطی که انتظار داریم حجم صادرات محصولات نهایی باز هم افزایش یابد.

در بازار ترکیبات شیمیایی بورس کالا نیز شاهد رشد 12 درصدی حجم معاملات هفتگی بودیم که نشان می‌دهد بعد از بازار پلیمرها ، این بازار نیز در یک فاز صعودی از لحاظ حجم معاملات قرار گرفته است. این سیگنال را باید جدی گرفت زیرا پتانسیل سفته‌بازی و واسطه‌گری در این گروه کالایی به شدت محدود است و رشد حجم معاملات شیمیایی‌ها را می‌توان یک داده قطعی برای رونق تولید در صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی به شمار آورد. این در حالی بود که حجم عرضه‌ ترکیبات شیمیایی در بورس کالا رشد 5 درصدی داشت و تقاضا نیز افزایش 5.5 درصدی را به ثبت رساند تا در نهایت حجم معاملات به بیش از 33 هزار تن برسد که بالاترین رقم معاملاتی از اواخر سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

موارد فوق در شرایطی به ثبت رسید که قیمت‌ها در بورس و بازار هم در مسیر صعودی قرار گرفته است آن‌هم در وضعیتی که رشد قیمت‌های پایه محرک مهمی برای این بازار بود و البته جو روانی حاکم بر معاملات با محوریت قیمت دلار آزاد هم روندی صعودی را به بازار ارائه کرده است.
۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۷
تعداد بازدید : ۲۶۰