صنعت نفت از ظرفیت‎های بخش خصوصی بهره‎مند شود

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سهم کم بخش خصوصی از سبد مدیریتی اقتصاد کشور، گفت: نمایشگاه صنایع پایین‌دستی نفت می‌تواند قدرت برابری ایجاد کند تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، محمدرضا پدیدار، امروز (شنبه، ۱۶ آذرماه) در نشست خبری که با موضوع برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پایین‌دستی نفت، در محل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد، افزود: هم‌اکنون ساختار اقتصادی کشور با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی نیازمند تغییراتی است، اما برای چنین تغییراتی راهبردها نیز باید ترسیم شوند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به سیاست جانشینی واردات توجه ویژه شود، تصریح کرد: امروز بخش خصوصی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت نفت، از چنین ظرفیتی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: درصد کمی از سبد مدیریتی اقتصاد در دست بخش خصوصی است که نمایشگاه صنایع پایین‌دستی نفت می‌تواند قدرت برابری ایجاد کند تا از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم، همچنین انرژی و نیروی انسانی در ایران مزیت نسبی به شمار می‌رود که باید از آن بهره ببریم و درآمد ملی را به ثروت ملی تبدیل کنیم.

پدیدار به تشکیل کارگروهی برای تامین ۱۰ گروه کالاهای پرمصرف نفت شامل تجهیرات سرچاهی و درون‌چاهی، ‌پمپ‌های سرچاهی و درون‌چاهی، مته‌های حفاری، شیرهای کنترلی، لوله‌ها، الکتروموتورهای ضد انفجار، ماشین‌های دوار، ‌فولادهای آلیاژی، ‌ابزارهای اندازه‌گیری و پیک‌های هوشمند اشاره و عنوان کرد: برای حضو در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پایین‌دستی نفت به تمامی شرکت‌ها در این زمینه‌ فراخوان داده‌ایم.

محمد ناصری، رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پایین‌دستی نفت نیز در این نشست گفت: توجه به بازارهای بین‌المللی در این نمایشگاه در اولویت قرار دارد، زیرا معتقدم تجهیزات صنعت نفت ما قابلیت عرضه به بازارهای بین‌المللی را دارد.

وی افزود: این نمایشگاه بدون شک فرصت مناسبی برای حضور بخش خصوصی در صنایع پایین‌دست صنعت نفت است که بخش خصوصی واقعی ایران می‌تواند با بخش بین‌الملل در این حوزه ارتباط برقرار کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پایین‌دستی نفت عنوان کرد: دولت یکی از پشتیبان‌های اصلی ساخت داخل بوده و وزارت نفت نیز در این حوزه پیشتاز بوده است.

وی گفت: بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از سازندگان داخلی تامین می‌شود که امیدواریم این نمایشگاه فرصتی فراهم کند تا بتوانیم بیش از گذشته، ظرفیت‌های ساخت داخل را به نمایش بگذاریم.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پایین‌دستی نفت ۱۳ تا ۱۶ بهمن‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۷
تعداد بازدید : ۴۹۵