تعمیرات اساسی مجتمع بنزین‌سازی پالایش نفت اصفهان پایان یافت

نخستین تعمیرات اساسی مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان که بهمن‌ماه پارسال به‌طور رسمی راه‌اندازی شده بود، در کمتر از زمان پیش‌بینی شده انجام شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان، علیرضا قزوینی‌زاده، مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه این مجتمع برای نخستین بار تعمیرات اساسی می‌شد و ممکن بود به دلایلی همچون شرایط استقرار، ارتفاع و فشردگی تجهیزات، کار با چالش‌هایی روبه‌رو شود، زمان انجام تعمیرات به‌سختی قابل برآورد بود.

وی با بیان اینکه برودت هوا در مدت انجام تعمیرات گاهی به هفت درجه زیر صفر می‌رسید، افزود: از دلایل دیگر افزایش زمان پیش‌بینی، می‌توان به نبود امکان تامین تجهیزات و اجناس موردنظر تعمیرات اساسی و نیاز به استفاده از ابزارآلات و وسایل تعمیراتی و تامین آن از پالایشگاه‌های دیگر اشاره کرد، ضمن اینکه با توجه به نصب برخی تجهیزات در ارتفاع، احتمال ریسک و اتلاف زمان بیشتری برای تعمیرات انتظار می‌رفت. با وجود این پیش‌بینی‌ها، واحد NHT که تعمیرات اساسی آن ۲۲ روز تخمین زده شده بود با ۹ روز، واحد CCR که ۲۴ روز پیش‌بینی شده بود با چهار و نیم روز و واحد ایزومریزاسیون که ۲۲ روز پیش بینی شده بود، با ۱.۵ روز صرفه‌جویی در زمان، در مدار سرویس قرار گرفتند.

مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه اصفهان کالیبراسیون اندازه‌گیر سطح رآکتورهای واحد احیای مدام و تعویض Gamma Ray Source، نصب ولو برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی روی کولرهای هوایی E-۷۲۱۰۲ -با توجه به عدم تامین باندل‌های سفارش‌گذاری شده در سال ۱۳۹۶، اصلاح و بهبود (modification) سطوح آب‌بندی مبدل E-۷۳۱۲A/B، اصلاح و بهبود (modification) سطوح آب‌بندی مبدل E-۷۳۱۹A/B و تعویض کامل تیوب باندل E-۷۲۲۰۴ را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در عملیات تعمیرات اساسی مجتمع بنزین‌سازی عنوان کرد و گفت: در همین زمان برج خنک‌کننده A و مشعل شماره ۳ این شرکت را نیز تعمیر اساسی کردیم.

به گزارش شانا، با بهره‌برداری از این مجتمع بنزین‌سازی از چهار سال گذشته، شرکت پالایش نفت اصفهان روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید و برای توزیع در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تحویل می‌دهد.
۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۲۰۷