نرخ بازگشت سرمایه درپتروشیمی 60 تا 95 درصد است

نرخ بازگشت سرمایه درپتروشیمی 60 تا 95 درصد است
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نرخ بازگشت سرمایه در صنعت پتروشیمی کشور را 60 تا 95 درصد اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،ˈبهروز علیشیریˈ روز سه شنبه در کنفرانس سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: ظرفیت بالای بازگشت سرمایه در صنعت پتروشیمی به این معناست که 60 تا 95 درصد کل سرمایه گذاری را می توان در مدت 14 ماه برگرداند.

وی افزود: فعالیتهای بخش پتروشیمی به دلیل آنکه دارای نرخ بازگشت سرمایه غیرقابل مقایسه با بخش های دیگر است، به عنوان یک بخش شاداب باید الگوی تامین منابع مالی در کشور باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در تشریح طبقه بندی روش های تامین منابع مالی خارجی گفت: تامین منابع مالی خارجی به روش های غربی و غیرغربی صورت می گیرد که روش های غربی روش هایی است که برگشت اصل و سود منابع دریافتی از سوی سیستم بانکی و یا دولت تضمین می شود.

وی ادامه داد: روش های غیرغربی روش هایی است که اصل و سود سرمایه تضمین نمی شود و ریسک برگشت سرمایه بر عهده سرمایه گذار است.

علیشیری ، تولید با کیفیت، جبران کسری منابع ، دسترسی به بازارهای صادراتی جدید، ارتقای مهارت های مدیریتی، انتقال دانش و ایجاد ظرفیت نهایی در سطح بنگاه و زمینه تبدیل شدن به شرکتی بزرگ را از مزیت های سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

وی کل سرمایه خارجی وارده به کشور در سال گذشته را چهار میلیارد و 370 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در هفت ماه نخست سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه خارجی در کشور جذب شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی ، پتروشیمی دارای سهمی محدود است که باید با به کارگیری روش های مدرن این سهم ارتقا یابد.

علیشیری اضافه کرد: سهم پتروشیمی از کل طرح های سرمایه گذاری خارجی مستقیم از سال 1386 تاکنون یک میلیارد و 380 میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: باید از شیوه های کلاسیک تامین منابع مالی مسیرمان را به سمت شیوه های مدرن تامین منابع مالی تغییر دهیم.

به گفته ی علیشیری ، صنعت پتروشیمی در این بخش پیشتاز است که باید الگوهای رفتاری تامین منابع مالی دیگر بخشها را نیز تدوین و معرفی کند.

وی افزود: یکی از ابزارهای مهم تامین منابع مالی ،سرمایه گذاری مستقیم از منابع خارجی است که بخش خصوصی باید بیش از این به این ابزارها توجه کند.

کنفرانس یک روزه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف ایجاد و بررسی فرصت های سرمایه گذاری و خلق مشارکت های ایرانی و بین المللی جهت توسعه بازار مخصولات شیمیایی و پلیمری امروز در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.
۷ آذر ۱۳۹۱ ۲۰:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۳۹۰