رشد ۳۰ درصدی فروش داخلی محصولات پتروشیمی خوزستان

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان به رشد ۳۰ درصدی فروش محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: تأمین نیاز بازار داخلی اولویت پتروشیمی خوزستان است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی خوزستان، رضا صالح‌احمدی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری با بیان اینکه این شرکت تنها تولیدکننده رزین اپوکسی و پلی‌کربنات در کشور است، اظهار کرد: هدف اصلی از شرکت در این نمایشگاه، افزون بر گسترش ارتباط با مشتریان محصولات شرکت، استفاده از نظرات و ایده‌های آنان به منظور ارتقای کیفیت محصولات است.

وی درباره محصولات اپوکسی و پلی‌کربنات افزود: این محصولات با دیگر محصولات پتروشیمی تفاوت عمده دارند. دیگر محصولات پتروشیمی در حجم بالا عرضه می‌شوند، در صورتی که پلیمرهای پتروشیمی خوزستان، پلیمرهای مهندسی و نوع بازار کوچک است و مشتریان آن، تناژهای کمی را خریداری می‌کنند.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با اشاره به اینکه تنوع گرید در این محصولات باید بالا باشد، ادامه داد: اولویت این شرکت همسو با سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس تأمین نیاز بازار داخلی است. این شرکت در شرایط کنونی کشور با نیازسنجی بازار داخلی برای تأمین نیاز بازار داخلی تلاش کرده است.

صالح‌احمدی با اشاره به توسعه سه تا چهار گرید جدید محصول در یک سال گذشته تصریح کرد: پتروشیمی خوزستان، پلی‌کربنات مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش را برای استفاده در چراغ‌های خودرو که بخش عمده‌ای از این چراغ‌ها در صنعت خودروسازی از پلی‌کربنات پتروشیمی خوزستان تأمین می‌شود و رزین‌اپوکسی که در پوشش‌ها کاربرد دارد و بازار آن در اختیار این شرکت است، توسعه داده است.

صالح‌احمدی با بیان اینکه امیدواریم پتروشیمی خوزستان با اقدام‌هایی که انجام می‌دهد، سهم خوبی از بازار داخلی داشته باشد، اظهار کرد: این شرکت در سال‌های گذشته سهم ۱۵ درصدی پلی‌کربنات و ۳۰ درصدی رزین اپوکسی را در بازار داخلی در اختیار داشت، در صورتی که در یک سال گذشته حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد بازار داخلی این محصولات در اختیار پتروشیمی خوزستان است.
۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۲۵۹