اتحادیه اروپا تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله گاز روسیه را محکوم کرد

آلمان آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود به خاطر اعمال تحریم علیه شرکت هایی که روی خط لوله بزرگ انتقال گاز روسیه به غرب اروپا کار می‌کنند، متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هریت دیلی نیوز، آلمان در بیست و یکم دسامبر آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود به خاطر اعمال تحریم شرکت هایی که روی خط لوله بزرگ انتقال گاز روسیه به غرب اروپا کار می‌کنند، متهم کرد.

یک روز پس از آن که دونالد ترامپ دستور بسته شدن سرمایه ها و اعمال محدودیت های ویزا برای شرکای پروژه نورد استریم 2 را اعلام کرد، مسکو و اتحادیه اروپا بیانیه هایی در انتقاد از این تحریم ها صادر کردند.

پیمانکاران سوئیسی پس از اعمال این تحریم ها گفتند که فعالیت های لوله گذاری در نورد استریم 2 را متوقف کرده‌اند.

گرچه کنگره آمریکا از این تحریم‌ها حمایت کرده است، ولی برخی از قانونگذاران از این اقدام آمریکا در تحریم متحدان ناتو از جمله آلمان انتقاد کرده اند.

دولت آلمان اعلام کرد برلین این نوع تحریم‌های فرامنطقه ای را رد میکند: « این تحریم ها به شرکت های آلمانی و اروپایی ضربه می زنند و نوعی دخالت در امور داخلی ما هستند».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و آن را متهم کرد که جلوی پیشرفت سایر اقتصادهای جهان را میگیرد:« یک کشور با 22 تریلیون دلار بدهی چگونه مانع سایر کشورها برای توسعه اقتصادشان می شود».

« ایدئولوژی آمریکایی رقابت جهانی را دوست ندارد. به زودی آنها از ما می‌خواهند نفس هم نکشیم».

نیمی از سرمایه این پروژه را شرکت گزپروم روسیه تامین می‌کند و نیم دیگر بر عهده 5 شرکت اروپایی است.

ترامپ در بیستم دسامبر مجوز تحریم‌هایی را امضا کرد که علیه شرکتهای سازنده خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان وضع شده است. هدف این تحریم ها شرکتهایی است که خط لوله 11 میلیارد دلاری نورد استریم 2 را در کف دریای بالتیک می سازند تا از طریق آن گاز طبیعی روسیه به آلمان، اقتصاد برتر اروپا انتقال یابد.

قانونگذاران آمریکا هشدار داده‌اند این خط لوله دولت متخاصم روسیه را تقویت می کند و تأثیر ولادیمیر پوتین در اروپا را در بحبوحه بالا گرفتن تنش ها در این قاره افزایش می دهد.

این اقدام آمریکا باعث عصبانیت مسکو و اتحادیه اروپا شده که عقیده دارند باید خودشان در مورد سیاست‌های انرژی خود تصمیم گیری کنند.

اتاق بازرگانی آلمان-روسیه هفته گذشته تاکید کرد که این خط لوله برای امنیت انرژی اهمیت دارد و هشدار داد در صورت تصویب این قانون، اقدامات تلافی‌جویانه علیه آمریکا در پیش میگیرد.
۱ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۲۱۷