اعتراضات فرانسه تولید در پالایشگاه شرکت توتال را مختل کرد

پس از اینکه فدراسیون عمومی کار فرانسه در راستای اعتراضات نسبت به اصلاح قانون بازنشستگی، رای به توقف تولید در چندین پالایشگاه را داد، تولید در پالایشگاه گرندپوتس شرکت توتال در نزدیکی پاریس کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از اینکه فدراسیون عمومی کار فرانسه در راستای اعتراضات نسبت به اصلاح قانون بازنشستگی، رای به توقف تولید در چندین پالایشگاه را داد، تولید در پالایشگاه گرندپوتس شرکت توتال در نزدیکی پاریس کاهش یافت.

یک سخنگوی توتال گفت این پالایشگاه با ظرفیت 102 هزار بشکه در روز تا سیم ماه دسامبر تولید خواهد داشت یعنی تا زمانی که این اتحادیه جلسه عمومی دیگری برگزار کند.

توقف کامل فعالیت های پالایشگاه چند روز طول میکشد ولی توتال احتمالاً قادر خواهد بود تولید را تا مدت کوتاهی با استفاده از تیم های چرخشی از کارگران غیر اتحادیه ادامه دهد.

سخنگوی توتال گفت پالایشگاه های دیگر این شرکت در فرانسه - نرماندی، فیزین و دانگس - فعالیت معمول خود را در روز سه‌شنبه داشتند.

وی گفت عرضه محصولات به پمپ بنزین های توتال رو به افزایش است و امروز تنها 90 پمپ بنزین نسبت به 114 تای دیروز خالی بودند.

اتحادیه تندروی بخش تجارت کنفدراسیون کار فرانسه قول داده که اعتراضات را مخصوصاً در بخش نفت افزایش دهد و تا بسته شدن تأسیسات نفتی پیش رود تا دولت مجبور شود از اصلاحات برنامه‌ریزی شده دست بردارد.

وزارت انرژی و اکولوژی فرانسه اعلام کرد 6 پالایشگاه از 7 پالایشگاه نفت خام به طور معمول در حال تولید و توزیع محصولاتشان هستند و فقط پالایشگاه گرندپوتس با مشکلاتی در ارسال محصولاتش روبه‌رو شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد دلیلی برای نگرانی و هجوم رانندگان برای پر کردن باک بنزین خودروهایشان وجود ندارد. ذخایر نفت فرانسه در سطح خوبی قرار دارند.

دفتر نخست وزیری فرانسه اعلام کرد مذاکرات با اتحادیه ها در مورد اصلاح قانون بازنشستگی در هفتم ژانویه آغاز می شود. گفتگوهای جداگانه‌ای هم با اتحادیه های معلمان و کارکنان بیمارستان از سیزدهم ژانویه آغاز خواهد شد.

این اتحادیه ها تظاهرات دیگری را علیه این اصلاحات برای نهم ژانویه برنامه ریزی کرده اند.
۴ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۲۲۵