گاز ارزان+ وام =صادرات گاز به پاکستان

گاز ارزان+ وام =صادرات گاز به پاکستان
عضو کمیسیون انرژی مجلس‌با اشاره به قرارداد وام ۵۰۰ میلیون دلاری ایران به پاکستان برای خط لوله صلح، گفت: وزارت نفت و وزارت خارجه باید با همکاری و هماهنگی هم بر تعهد پاکستان در تاخیر نکردن تکمیل این پروژه‌ها را بر اساس برنامه زمان‌بندی پیگیری کنند.
به گزارش پانا نیوز به نقل از سایت مجلس، عبدالکریم جمیری در واکنش به انعقاد قرارداد وام ۵۰۰ میلیون دلاری ایران به پاکستان برای خط لوله صلح‌که برای دومین بار ایران تأمین مالی این پروژه را به عهده می‌گیرد، گفت: این قرارداد که در سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به پاکستان منعقد شده است برای ساخت بخش پاکستان این خط لوله بوده و ضمن آن ایرن خواستار تعهد پاکستان مبنی بر عدم تاخیر و تکمیل این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده نیز شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: حتماً در انعقاد این پروژه مأموریت‌ها و مشاوره‌های فنی از سوی وزارت نفت و تنظیم روابط از سوی وزارت خارجه صورت گرفته است و با هماهنگی میان این دو وزارت‌خانه قرارداد وام ۵۰۰ میلیون دلاری ایران به پاکستان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی نیز مسائلی که مربوط به دیپلماسی بخش انرژی کشور است را رصد می‌کند، ادامه داد: یکی از نکات مهمی که در این قرار باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد، تعهد پاکستان مبنی بر تاخیر نکردن در تکمیل این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده است.

جمیری با اشاره به اینکه طرف ایرانی خواستار دریافت ضمانتی مبنی بر عدم وجود هیچ تاخیری در ساخت خط لوله بخش پاکستان است، تصریح کرد: طبق قولی که طرف پاکستانی به رئیس جمهور داده است ما انتظار داریم خط لوله صلح در پاکستان در موعد مقرر خود به پایان برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآوری اینکه این برای چندمین بار است که ایران وظیفه تأمین مالی خط لوله صلح را به عهده می‌گیرد، بر تسریع و پیش روی هر چه سریع‌تر این پروژه تأکید کرد.
۱۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۰:۵۷
تعداد بازدید : ۹۲۹