رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی:

موانع بازدارنده رشد پتروشیمی ها احصا شود

موانع بازدارنده رشد پتروشیمی ها احصا شود

بهزاد حضرتی، رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی در گفت وگو با «دنیای انرژی» با تاکید بر اینکه باید چالش های سرمایه گذاری و ورود پیمانکاران جزء و بی سابقه در بخش پتروشیمی مورد واکاوی قرار گیرد، برگزاری «چهاردهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران» را فرصتی مناسبی شمرد تا ضمن بررسی این چالش ها ومشکلات که پیش روی فعالان بخش پتروشیمی قرار داد، بتوان پیشنهادهای مناسبی برای روند تولید در این بخش تجویز کرد.
حضرتی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه باید نقش مهم صنعت پتروشیمی در رونق اقتصادی و ارزآوری را برجسته کرد، گفت: در شرایط فعلی که تحریم ها قلب اقتصاد کشور را نشانه رفته، فعالیت صنعت پتروشیمی، از اهمیت بالایی برخودار است، بر همین اساس باید در این نشست ها وگردهمایی تشکلی، برای برطرف کردن موانع باید با بهره گیری از نظرات فعالان حوزه پتروشیمی به دنبال رفع موانع بود.
او در عین حال بخشی از موانع رشد و و رونق صنعت پتروشیمی را مورد اشاره قرار داد. از نگاه رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی، یکی از موانع موجود، روش های تامین مالی و سرمایه گذاری پروژه های پتروشیمی است، که جا دارد این موارد مد نظر متولیان امر قرار گیرد. چراکه به گفته او، آثار ناشی از تحریم‌های بین‌المللی در بخش‌های ساخت وساز، تامین تجهیزات، منابع مالی، تکنولوژی، صادرات شرکت‌ها را در تنگنا قرار داده و بهای تمام‌شده پروژه‌های جدید به شدت افزایش یافته است. او افزود: در حال حاضر اتفاقی که در امر ساخت و ساز پروژه های پتروشیمی، رخ داده، این است، افرادی به این حوزه ورود کرده اند که تخصص چندانی ندارند و کار را به پیمانکاران جزء سپرده اند و این امر باعث خروج پیمانکاران عمده و فعالان باسابقه در عرصه پتروشیمی کشور شده است. به گفته این فعال اقتصادی این موضوع جای نگرانی دارد و در شرایطی که کشور در شرایط تحریمی به سر می برد باید نگاه ویژه تری به حضور فعالان باسابقه در این عرصه از سوی متولیان امر صورت بگیرد.
۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۴۵۴