توان متخصصان داخلی در اجرای طرح های پالایشی فراتر از انتظار است

توان متخصصان داخلی در اجرای طرح های پالایشی فراتر از انتظار است
وزیر نفت با اشاره به روند ساخت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به لحاظ حجم، کیفیت و تکنولوژی که در ردیف واحدهای پالایشی برتر دنیا است، گفت: توان متخصصان داخلی در اجرای طرح های پالایشی فراتر از انتظار است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، مهندس رستم قاسمی در جریان بازدید از واحدهای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های این پالایشگاه که بعدازظهر روز پنج شنبه (9 آذر) انجام شد، گفت: به لحاظ حجم و وسعت عملیاتی که در این طرح انجام شده است، طرح توسعه پالایشگاه اراک را باید در حقیقت پالایشگاه دوم این منطقه نامید.

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده توسط متخصصان داخلی در این طرح افزود: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) اراک طرح عظیمی است که برخلاف انتظار و ناباوری های کشور های غربی، با اتکا به توان متخصصان داخلی اجرایی شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

مهندس قاسمی تاکید کرد: با اجرای طرح های توسعه ای در پالایشگاه های کشور، علاوه بر افزایش تولید سالانه بنزین، شاهد بهبود کیفیت محصولات تولیدی در پالایشگاه های سراسر کشور خواهیم بود.

وی با اعلام رضایت از سطح کیفیت و تخصص به کارگرفته شده در طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند، اهم شاخص های کلیدی پالایشگاه را بالا بودن سطح کیفیت محصولات تولیدی از جمله بنزین، تولیدات نفتی و سوخت جت عنوان کرد.

مهندس قاسمی تصریح کرد: خوشبختانه بیشتر کالاها و تجهیزات استفاده شده در این طرح داخلی بوده و از دست آوردهای متخصصان کشور است که بیش از 70 درصد از آن نیز ساخت تولیدکنندگان و کارخانجات شهر اراک است.

به گزارش شانا، در جریان این بازدید که علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و علی اکبر شعبانی فرد، استاندار استان مرکزی و سید علی اکبر میر قادری، مدیرعامل پالایشگاه نیز حضور داشتند، وزیر نفت و هیئت همراه از وضعیت واحدها و تاسیسات و چگونگی نصب و راه اندازی آن ها توسط متخصصان داخلی (در واحد های فاز 1 و 2 پالایشگاه) بازدید کرده و میزان پیشرفت عملیات را مورد بررسی قرار دادند.

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند یکی از بزرگترین طرح های ملی و جزء طرح های مهر ماندگار دولت است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

هم اکنون ظرفیت تولید روزانه بنزین این پالایشگاه بالغ بر 8 میلیون لیتر در روز است که این میزان با راه اندازی سایر واحد ها به ویژه واحد های RCD و RFCC این طرح به بیش از روزانه 16 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

۱۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۱:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۰۴۹