رئیس جمهوری ترکمنستان: همچنان متعهدیم

رئیس جمهوری ترکمنستان: همچنان متعهدیم
رئیس جمهوری ترکمنستان اعلام کرد کشورش به اجرای تعهد های عرضه پایدار گاز به ایران همچنان ادامه می دهد.

 به گزارش خبرگزاری ترند آذربایجان، دولت ترکمنستان اعلام کرد: قربانقلی بردی محمداف و رستم قاسمی، وزیر نفت ایران درباره موضوع همکاری در صنعت نفت و گاز گفت و گو کرده اند.

یک منبع آگاه به نقل از رئیس جمهوری ترکمنستان گفت: طرف ترکمن همچنان به اجرای تعهدهای خود برای عرضه پایدار گاز به ایران ادامه می دهد.

قاسمی نیز در این دیدار بر علاقه مندی کامل ایران برای توسعه روابط تجاری با ترکمنستان و ساخت یک الگوی موثر همکاری های دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

در همین حال، وزیر نفت ایران پس از دیدار با رهبر ترکمن در مصاحبه با شبکه آلتین اسیر (Altyn Asyr ) اظهار کرد: این دیدار بسیار سودمند و موثر بود، ضمن آن که امکان افزایش صادرات گاز ترکمنستان به ایران نیز بررسی شد.

مهندس جواد اوجی، معاون وزیر نفت ایران در امور گاز سه شنبه گذشته ( 7 آذر) گفته بود: در دور نخست مذاکرات که صبح امروز (7آذر) انجام شد، مهندس قاسمی و خوجه محمداف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و وزیر کابینه در حوزه انرژی، در زمینه مبادلات انرژی دو کشور، افزایش صادرات گاز ترکمنستان به ایران و همچنین سایر موضوع ها از جمله تامین ادوات و تجهیزات حوزه نفت و گاز و توانایی های کشورمان در خصوص ساخت کالاهای نفتی گفت و گو کردند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر دومین دارنده ذخایر و ترکمنستان چهارمین دارنده ذخایر گاز در جهان و در ردیف غول های گازی هستند، افزود: دو کشور همچنین در باره توسعه صادرات و واردات و تامین انرژی کشورهای منطقه و همسایه مذاکره کردند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر عزم جدی ترکمنستان برای توسعه روابط و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: مسئولان کشور ترکمنستان از جمله رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور نفت و گاز و وزیر امور خارجه این کشور در گفت و گوهایی که با هیئت ایرانی داشتند بر اجرای کامل تعهدات خود در قراردادهای گازی با ایران تاکید و اظهار کردند که فشار کشورهای ثالث تاثیری بر پایبندی این کشور بر تعهدات قراردادی خود ندارد.

 

۱۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۱:۲۲
تعداد بازدید : ۹۶۷